پردازش ابری چیست

مقدمه

با عرض سلام خدمت  کاربران گرامی سایت پی وی لرن . در این مبحث قصد داریم به بررسی و تحلیل فناوری پردازش ابری و اینکه پردازش ابری چیست  بپردازیم . ابتدا نگاهی کلی خواهیم داشت به تعریف پردازش  ابری و اینکه پردازش ابری چیست و   در ادامه به بررسی محاسبات ابری  ،کاربردهای پردازش ابری ، مزایای محاسبات ابری و در نهایت چگونگی کار پردازش ابری  خواهیم پرداخت.

پردازش ابری چیست

به عبارتی ساده، پردازش یا  محاسبات ابری عبارت است از : تحویل محاسبات سرویس-سرور ها، ذخیره سازی، پایگاه های داده، شبکه، نرم افزار، تجزیه و تحلیل و … درفضای مجازی و اینترنت (“ابر”) است. شرکت هایی که این خدمات محاسباتی را ارائه می دهند، ارائه دهنده

Cloud Computing - پردازش ابری چیست

Cloud Computing – پردازش ابری چیست

های ابر هستند .  و معمولا هزینه های  خدمات محاسبات ابری را بر اساس نوع استفاده، شبیه نحوه پرداخت هزینه برای آب و برق در خانه می پردازند.

محاسبات ابری چیست

شما احتمالا از محاسبات ابری در حال حاضر استفاده می کنید، حتی اگر این را درک نکنید. اگر از سرویس آنلاین برای ارسال ایمیل استفاده می کنید، اسناد را ویرایش کنید، فیلم ها یا تلویزیون تماشا کنید، به موسیقی گوش کنید. بازی کنید یا عکس ها و فایل های دیگر را ذخیره کنید .  در واقع محاسبات ابری تمام فعالیت های فوق در پشت صحنه اتفاق می افتد . اولین خدمات محاسبات ابری تقریبا ده ساله است . اما در حال حاضر انواع سازمان ها از ابتدای کوچک تا شرکت های جهانی، آژانس های دولتی و غیر انتفاعی – از این  فناوری برای بسیاری از پردازش های خود ، می کنند .

 

در اینجا  به چند مورد از چیزهایی که می توانید با  پردازش  ابری انجام دهید، اشاره داریم:

  • ایجاد برنامه ها و سرویس های جدید.
  • ذخیره، پشتیبان گیری و بازیابی داده ها.
  • وب سایت ها و وبلاگ های میزبان.
  • برنامه های و پردازش های صوتی و تصویری.
  • ارائه نرم افزار بر روی تقاضا.
  • تجزیه و تحلیل داده ها برای الگوهای و پیش بینی ها.

مزایای استفاده از محاسبات ابری

محاسبات ابری یک تغییر بسیار بزرگ در فناوری اطلاعات است ، در مورد مزایای استفاده از این فناوری ، در ادامه به چند مورد از مزایای آن اشاره میکنیم:

uses - پردازش ابری چیست

uses – پردازش ابری چیست

کاهش هزینه

محاسبات ابری  هزینه های خرید سخت افزار و نرم افزار را حذف می کند .  و ایستگاه های داده سایت را راه اندازی می کند – قفسه سرور، برق

روزانه  و خنک کاری سرور و … کارشناسان فناوری اطلاعات برای بهبود و مدیریت زیرساخت ها.این فناوری  را سریع راه اندازی می کنند.

سرعت

اکثر خدمات محاسبات ابری ارائه خدمات خود و بر اساس تقاضا انجام می شود، بنابراین حتی حجم  زیادی از منابع محاسباتی را می توان در عرض چند دقیقه ارائه کرد، معمولا فقظ با  چند کلیک ماوس، این فناوری کسب و کارها به سمت را به انعطاف پذیری زیاد  و  ظرفیت بالای برنامه ریزی می برد.

مقیاس جهانی

یکی از مزایای خدمات محاسبات ابری شامل توانایی مقیاس کششی است. در ابر صحبت می کنید، بدین معنی است . که مقدار مناسب منابع فناوری اطلاعات را به عنوان مثال، بیشتر یا کمتر از قدرت محاسبات، ذخیره سازی و پهنای باند ، درست زمانی که مورد نیاز است و از موقعیت جغرافیایی مناسب انجام می شود.

بهره وری

مرکز داده ها معمولا نیاز به نصب و راه اندازی سخت افزار، پچ کردن نرم افزار و دیگر کارهای مدیریت زمان IT را دارد. پردازش ابری بسیاری از این نیازها  را برطرف می کند، بنابراین تیم های فناوری اطلاعات می توانند از وقت بیشتری  در دستیابی به اهداف مهم کسب و کار استفاده  کنند.

کارایی

بزرگترین خدمات محاسبات ابری  بر روی یک شبکه جهانی از پایگاه داده های امن اجرا می شود . که به طور مرتب به آخرین نسل از سخت افزار رایانه سریع و کارآمد ارتقا می یابد. این قابلیت ، مزایای متعددی را درمورد یک مرکز داده شرکتی ارائه می دهد،که از جمله  می توان به مزایای کاهش زمان تأخیر در شبکه برای برنامه های کاربردی و صرفه جویی در هزینه و زمان در مقیاس بزرگتر اشاره کرد.

قابلیت اطمینان

محاسبات ابری ، پشتیبان گیری داده ها، بازیابی و بهبود خرابی ها  و تداوم کسب و کار را ساده تر و ارزان تر می کند، زیرا داده ها را می توان در سایت های مختلف اضافه شده ، در شبکه بزرگ ارائه دهندگان پردازش ابری ذخیره کرد.

محاسبات ابری چگونه کار می کند

خدمات پردازش ابری ، با توجه به ارائه دهنده، کمی با هم تفاوت دارند . اما بسیاری از آنها یک داشبورد مبتنی بر مرورگر فراهم می کنند که باعث می شود که  کار متخصصین فناوری اطلاعات و برنامه نویسان برای سفارش منابع و مدیریت حساب هایشان آسان تر شوند. برخی از خدمات محاسبات ابری نیز برای کار با API های REST و یک رابط خط فرمان (CLI) طراحی شده اند، که گزینه های چندگانه را برای توسعه دهندگان فراهم می کند.

به اشتراک بگذارید