مقایسه ویژگی های React Native و NativeScript

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
React Native و NativeScript فریم ورک های هستند که برای توسعه برنامه های بومی برای iOS و Android استفاده می شوند. React native اولین بار توسط فیسبوک با تمرکز اصلی بر Learn ایجاد شد. از React native معمولاً در هر جایی استفاده می شود. React Native بهترین بخش های توسعه بومی را با React ادغام کرده و با بهترین کتابخانه جاوا اسکریپت به ایجاد تداخلات عالی کاربر کمک می کند. NativeScript یک فریم ورک منبع باز برای ساختن برنامه های کاربردی موبایل بومی با Angular ، Vue.js ، TypeScript یا JavaScript است. NativeScript توسط Progress توسعه یافته و تمرکز اصلی آن روی برنامه های کاربردی مدرن تجارت است.
در این مقاله قصد داریم به سراغ مقایسه ویژگی های React Native و NativeScript برویم.

مقایسه ویژگی های React Native و NativeScript

پیش از آن که به مقایسه ویژگی های React Native و NativeScript بپردازیم خوب است مختصری بیشتر راجع به هر دو بدانیم.

React Native چیست؟

React Native را می توان به راحتی در برنامه های موجود Android و iOS استفاده کرد. جاوا اسکریپت و JSX برای نوشتن کد برای React Native استفاده می شوند و به دلیل استفاده از جاوا اسکریپت، React Native از نظر ماهیت بسیار سریع است. React Native محبوب ترین فریم وک React Native محبوب ترین چارچوب برای توسعه برنامه های کاربردی تلفن همراه است. با کمک React Native می توان برنامه های بومی با کارایی بالا و با تجربه کاربری خوب ایجاد کرد.

NativeScript چیست؟

با کمک NativeScript می توانید برنامه های کاربردی موبایل زیبا و کراس پلت فرم بومی را توسعه دهید. NativeScript با تمرکز طراحی شده است تا استفاده مجدد از کد برای هر سیستم عامل را به توسعه دهندگان امکان دهد. از آنجا که نسل بعدی برنامه های کاربردی تجاری هوشمند ، متصل و سازگار خواهد بود ، بنابراین NativeScript دارای چندین ویژگی پیشرفته است که به شما در ارائه چنین تجربیات غنی از کاربر در دستگاه های تلفن همراه کمک می کند. NativeScript از ادغام با کد ویژوال استودیو پشتیبانی می کند و ادغام با استفاده از Webstorm / IntelliJ با تلاش جامعه ارائه می شود.

آشنایی با تفاوت های React Native و NativeScript

در ادامه مقایسه ویژگی های React Native و NativeScript جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

ویژگی هاReact NativeNativeScript
محبوبیتبر طبق بیانیه جاوا اسکریپت در سال ۲۰۱۸، React
Native به عنوان یک فریم ورک پر استفاده محبوبیت زیادی داشته است.
NativeScript محبوبیت زیادی ندارد.
کاراییReact Native سریعتر است زیرا از VirtualDOM استفاده می کند که به آن کمک می کند تا روی فایل Single کار کند.NativeScript کندتر است زیرا همه عناصر را تقسیم می کند.
زبان برنامه نویسی استفاده شدهJSX برای برنامه نویسی برای React Native استفاده می شود.NativeScript از TypeScript و Angular و جاوا اسکریپت برای برنامه نویسی استفاده می نماید.
اندازه برنامهبه نظر می رسد React Native بهترین بستر برای ایجاد برنامه های کراس پلتفرم های موبایل است که منطق پیچیده تجارتی دارند.NativeScript برنامه هایی را برای برنامه های تلفن همراه  کراس پلتفرم های موبایل دارد که منطق پیچیده تجارتی دارند.
به اشتراک گذاری کدReact Native  به یک ظاهر طراحی شده روی اجزا به صورت جداگانه برای هر سیستم عامل تأکید دارددر NativeScript توسعه دهندگان مجبور هستند یک بار کد بنویسند و به دلیل این امر می توانند کد دیگری را اجرا کنند.
ادغام با API های بومیتوسعه دهندگان React Native مجبور هستند به ماژول های شخص ثالث روی آورند زیرا این مجموعه از پایه های ماژول های API بسیار پشتیبانی می کند.NativeScript نیازی به تخصص خاصی در سیستم عامل ها ندارد زیرا NativeScript تمام API های iOS و Android را به دستگاههای مجازی JavaScript تزریق می کند و باعث دسترسی آسان به API های بومی می شود.
اندازه برنامه برای منطق پیچیده تجارتدر اندازه بسیار کمدر اندازه بسیار بزرگ

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های React Native و NativeScript پرداختیم. هر دوی این فریم ورک ها را می توان با برنامه های کاربردی موبایل business-based با قابلیت های گسترده مورد استفاده قرار داد که البته صرفاً به الزمات پروژه و نوع آن بستگی دارد. اگر از دیدگاه عملکردی نگاه کنیم؛ به نظر React Native برنده است؛ برای ساخت برنامه های کوچک اندازه برای برنامه های کاربردی تلفن همراه متقابل با منطق پیچیده تجارت ، معلوم است که React Native بهترین انتخاب است. برنامه هایی که با استفاده از React Native ساخته می شوند شامل Facebook ، Instagram ، Pinterest هستند در حالی که NativeScript برای ساختن برنامه های تلفن همراه مانند PUMA ، Deloitte Digital و Sennheiser استفاده می شود که به وضوح محبوبیت React Native را برای توسعه برنامه های کاربردی موبایل مبتنی بر مشاغل نشان می دهد.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید