مقایسه ویژگی ها وردپرس و تامبلر

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
وردپرس WordPress یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است. این عمدتا از PHP و MySQL استفاده می نماید. وردپرس دارای چندین تم و افزونه است که می تواند به شما در تنظیم سفارشی کردن وبلاگ تان با تمام جزئیات آن کمک کند.
تامبلر Tumblr یک سایت میکروبلاگینگ است که به شما امکان می دهد ا استفاده از تم های متنوع خود ، ظاهر و وب سایت تان را تغییر دهید.
در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویژگی ها وردپرس و تامبلر بپردازیم.

مقایسه ویژگی ها وردپرس و تامبلر

پیش از آن که به سراغ مقایسه ویژگی های وردپرس و تامبلر برویم؛ بیایید مختصری راجع به این دو بیشتر بدانیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است که همان طور که اشاره شد از PHP و MySQL استفاده می نماید. وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم مدیریت وبلاگ نویسی وب سایت به حساب می آید که در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۰۳ منتشر شد. وردپرس توسط Matt Mullenweg و Mike Little ساخته شده است.
در حقیقت وردپرس یک قالب وب را به همراه پردازنده قالب آن ارائه می دهد.

تامبلر چیست؟

تانبلر یک سایت میکروبلاگینگ است که در سال ۲۰۰۷ توسط دیوید کارپ تأسیس شد. تامبلر دیرتر از وردپرس ارائه شد و هم اکنون به عنوان یک شبکه اجتماعی نیز به فعالیت مشغول است. تامبلر در سال ۲۰۱۳ توسط یاهو خریداری شد. این سرویس به شما امکان می دهد فایل های چندرسانه ای و سایر مطالب را به وبلاگ تان ارسال کنید. در تامبلر می توانید وبلاگ های دیگر را دنبال کنید و تنظیمات حریم خصوصی تان را انجام دهید و در داشبورد آن به کنترل موارد مختلف بپردازید.

مقایسه کلی

در ادامه مقایسه ویژگی ها وردپرس و تامبلر جدولی را ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های میان وردپرس و تامبلر مفید باشد.

تفاوت های اساسیWordPressTumblr
تفاوت های عمدهوردپرس یک سیستم مدیریت محتوا منبع باز است که برای ساخت آن از PHP و MySQL بهره گرفته شده است؛ تاریخ انتشار آن سال ۲۰۰۳ بوده است و سازندگان آن Matt Mullenweg و Mike Little هستند. وردپرس از محوبیت بالایی در بین سایر سیستم های مدیریت محتوا برخوردار است.تامبلر چهار سال بعد از وردپرس و در سال ۲۰۰۷ عرضه د و سازنده آن David Karp است و بعد ها یاهو آن را خریداری کرد. تامبلر امکان ارسال فایل های چند رسانه ای را به وبلاگ ها و وبسایت فراهم می کند و هم اکنون نیز تحت عنوان یک شبکه اجتماعی فعالیت می نماید.
قابلیت های سفارشی سازیوردرپرس داریا چندین و چند افزونه و تم است که به شما این امکان را می دهد که وبلاگ یا وبسیات خود را هر طور که می خواهید و مطابق نیازتان است؛ سفارشی سازی نمایید.
وردپرس هم برای متخصصان دنیای وب و هم مبتدیان گزینه مناسبی است
با کمک تامبلر و تم های متنوع آن می توانید ظاهر وب سایت خود را تغییر دهید و سفارشی سازی نمایید.
تم های تامبلر ناوبری ای دارند که که می تواند در سفارشی سازی ها خیلی کمک کند و علاوه بر این شما را قادر می سازد که بتوانید کدهای HTML را تغییر دهید اما نه به اندازه وردپرس.
بنابرین برای ایجاد تغییرات جرئی تامبلر کارتان را راه می اندازذ؛ تغییراتی چون مشخصات و عکسهای پس زمینه، رنگ ها، توضیحات مختلف و غیره.
مالکیتوقتی تصمیم به استفاده از وردپرس می گیرد غری از فضای هاست تان که توسط شرکت دیگری میزبانی می شود؛ شما مالک همه چیز – همه آنچه که در سایت وردپرسی خود دارید – هستید و حتی می توانید در صورتی که بخواهید میزبانی هاست خود را تغییر داده و سایت وردپرسی تان را به هاست دیگری منتقل نمایید.وقتی یاهو تامبلر را خرید حق کلیه فایل ها و داده هایی که در سرور آن نبود را نیز خریداری کرد و نکته منفی هم همین است. اگر یاهو بخواهد خدمات خود را کاهش دهد و یا تغییری در آن ها ایجاد نماید؛ احتمال این که شما کلیه فایل ها و اطلاعات خود را از دست بدهید خیلی بالاست. اما خب تامبلر امکان مهاجرت به کاربران خود را می دهد و شما می توانید کلیه اطلاعات و فابل هایتان را به یک سرویس مثل وردپرس منقل نمایید.
هزینه هاوردپرس منبع باز و رایگان است و می توانید آن را رایگان تهیه کرده و سفارشی سازی نمایید گرچه ممکن است برای داشتن برخی از افزونه ها قالب ها مبلغی را بپردازید. تقریباً همه چیز در تامبلر رایگان است و کافی است که یک حساب در آن باز کنید اما اگر بخواهید دامنه اختصاصی داشته باشید باید هزینه ای را پرداخت نمایید و البته برای داشتن برخی قالب های خاص هم باید هزینه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی ها وردپرس و تامبلر پرداختیم. در مجموع اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم؛ در واقع با کمی اختلاف هر دوی این سرویس های خوبی اند اما انتخاب میان آن ها بستگی به نیازهای شما دارد.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید