معرفی ابزار ها برای حذف بدافزار

معرفی نرم افزار های حذف بدافزار

محافظت از رایانه شما بسیار مهم است زیرا شما هرگز نمی دانید چه زمانی مجرمان سایبری قصد حمله به سیستم شما را دارند. بنا براین شما نه تنها به نرم افزار آنتی ویروس بلکه به نرم افزار های حذف بدافزار نیز نیاز دارید.  بدافزار می تواند به هر شکلی مانند نرم افزارهای جاسوسی یا keylogger ها باشد که قصد سرقت حساب بانکی شما را دارد، از سوء استفاده هایی که دستگاه شما را طریق هرزنامه ها یا استخراج ارزهای دیجیتالی (cryptocurrency) آلوده می کند،  هنگامی که آنتی ویروس دستگاه را اسکن می کند ، آنها کشف نمی شوند. اما ، حتی با بهترین محافظت در برابر ضد ویروس ، برخی بدافزارها می توانند از سیستم دفاعی رایانه شما عبور کند و  از سیستم شما سوء استفاده کنند.

 

لیست نرم افزار های حذف بدافزار

در این قسمت لیستی از بهترین ابزارهای حذف نرم افزارهای مخرب را تهیه کردیم که می تواند امنیت سیستم تون را تامین کند.

  • Malwarebytes Anti Malware

    هنگامی که به مخرب بودن یک بدافزار شک دارید ، اولین گزینه ی که باید سراغ آن رفت نرم افراز Malwarebytes Anti Malware است. این نرم افراز به صورت روزانه آپدیت می شود ، بنابراین لحظه ی که بد افزار ظاهر می شود ، می توانید به Malwarebytes Anti Malware اعتماد کنید تا تهدیدهای جدید علیه سیستم شما را شناسایی و از بین ببرید.
    با اسکن عمیق و با بروزرسانی های روزانه ، این قدرتمندترین اسکنر بدافزار است. اولین باری که Malwarebytes Anti-Malware را دانلود می کنید ، به شما یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه از نسخه پرمیم ارائه می شود ، که شامل ابزارهای پیشگیری مانند اسکن در زمان واقعی و امنیت پیشرفته ransomware است.

    ویژگی های اصلی Malwarebytes Anti-Malware راه حلهای اثبات شده ، برخورد با همه بدافزارها ، اسکن عمیق است. پس از دو هفته باید نسخه پرمیم این نرم افزار را باید خریداری کنید. در غیر این صورت به نسخه اصلی رایگان پیش فرض باز می گردد. که باید به صورت دستی آن را فعال کنید. و حداقل هفته ای یک بار این نرم افزار را اجرا کنید تا بررسی کنید سیستم شما با بدافزار آلوده نشده باشد.

  • Adaware Antivirus

    یکی دیگر از بهترین نرم افزارها برای مبارزه با بدافزاز ها Adaware Antivirus Free است. این نرم افزار یک محیط مجازی فراهم می کند که نیاز هست برنامه های مخرب را در آن آزمایش کنید تا ببینید آیا آنها مانند بدافزار رفتار می کنند یا خیر. بنابراین با این کار شما مطمئن می شوید که هنوز از بدافزارهای جدید در امان هستید – حتی اگر شما اولین کاربر آلوده به برنامه مخرب باشید و این تهدید های این برنامه مخرب هنوز توسط پایگاه داده Adaware شناخته نشده باشد، باز هم می توانید بدافزارها را به طور کامل شناسایی و حذف کنید. این کار آسان است. اما ممکن است بعضی اوقات درست تسخیص داده نشود. همچنین ،فیلترینگ وب را انجام نمی دهد. اما اگر می خواهید این نرم افزار را به همراه سایر برنامه های آنتی ویروس نصب کنید ، گزینه بسیار خوبی است. نصب Adaware به شما کمک می کند نسخه ای را انتخاب کنید که با سایر نرم افزارهای آنتی ویروس ها تداخل نداشته باشد.

  • Comodo Anti-malware

    Comodo Anti-malware یک اسکنر بدافزار است که می تواند انواع مختلفی از بدافزارها را شناسایی کرده و ویروس ها ، فایل های مخفی ، rootkits ها و کلیدهای رجیستری مخرب را که عمیقا در فایل های سیستم شما تعبیه شده اند غیرفعال کنید. همچنین در برابر حملات “اسب تروجان” ، پراکسی اسپم وتکثیر اسپم سیستم شما را حفاظت می کند. و دیگر لازم نیست نگران بروزرسانی دستی باشید چونکه تازه ترین آپدیت ها را برای مبارزه با تهدیدات جدید به صورت خودکار ارائه من کند.

    ویژگی های مهم Comodo Anti-malware عبارت اند

    • از اسکنر قابل تنظیم برای شناسایی ویروس های از قبل ناشناخته. این ویژگی ورودی های مخرب رجیستری را حذف می کند.
    • هنگام حذف بدافزار از سیستم ، کاربر مجبور به راه اندازی مجدد سیستم نیست.
    • به شما کمک می کند تا گزارش ها را به راحتی تهیه کنید.
    • مانند اکثر نرم افزارهای مخرب به منابع سیستم آسیب نمی زند.
  • Avira

    Avira هم یکی از بهترین ابزارهای حذف بدافزارها و ویروس ها از سیستم است. مانند Comodo و Malwarebytes ، برای از بین بردن تهدیدات ، Avira باید روی دستگاه شما نصب شود.

    ویژگی ها:

    استفاده آسان، حتی لازم نیست آن را نصب کنید ، فقط دستورالعمل های موجود در فایل read me را دنبال کنید.
    اطلاعات مربوط به اسکن داده ها را به شما نمایش می دهد تا تازه ترین وضعیت عملیاتی سیستم خود را بدانید.
    ویژگی های گزارش دهی: این ابزار به شما کمک می کند تا فایل های گزارشی را پس از اتمام پروژه بسازد و نتیجه ا ارائه دهد.
    به روزرسانی های مداوم: آخرین نسخه باید به طور مرتب بررسی شود زیرا محققان ویروس تکنیک های پیشرفته تری را برای کشف و حذف انواع مختلف ویروسهایی که از قبل شناخته شده و همچنین جدیدترین بدافزارها را اضافه می کنند.

  • Avast

    Avast برای محافظت از کاربران هر فایل یا فعالیت مشکوکی را فوراً شناسایی و ضبط می کند. ویژگی های Avast در زیر آورده شده است.

    • شناسایی خودکار تهدیدات و از بین بردن بدافزار
    • Avast از شش لایه محافظ در عرض چند ثانیه برای شناسایی ، مسدود کردن و اطلاع رسانی کل شبکه استفاده می کند.
    • محافظت چند لایه در برابر بدافزارها و حملات سایبری: یعنی این که امنیت عمیق ، یادگیری پیشرفته دستگاه و تجزیه و تحلیل مبتنی بر ابر را فراهم می کند تا اطلاعات مشتریان را ایمن نگه دارد.
    • این برنامه از ویژگی Avast Web Shield برخوردار است که کلیه ترافیک HTTP و پیوندهای رمزگذاری شده HTTPS را پردازش می کند ، با استفاده از الگوریتم های
    • تشخیص URL بدافزار و همچنین فیلتر کردن کامل محتوای برای متوقف کردن بدافزار.
    • در صورت لزوم به طور خودکار باعث می شود از نفوذ شبکه کاربر توسط نادرترین و پیشرفته ترین بدافزار جلوگیری شود.
    • دارای ویژگی خاصی به نام CyberCapture است که قفل می شود و فایل های مخرب بالقوه را به محیط اتاق تمیز آزمایشگاه های Avast Threat انتقال میدهد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید