مقایسه ویژگی های Swift و Go

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Swift یک زبان برنامه نویسی با هدف کلی است که توسط اپل ساخته شده است و برای سیستم عامل های iOS ، macOS  OS و Linux به کار می رود. Swift از پارادایم های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می کند و ماهیت آن شیء گرا ، کاربردی و ضروری است. Swift در حقیقت طراحی شده است با فریم ورک Cocoa اپل کار کند.
Go یک زبان برنامه نویسی است که با نام Golang نیز شناخته می شود و توسط گوگل در سال ۲۰۰۹ ایجاد شده است. Go از چند پارادایم مانند رویه ای ، کاربردی و همزمان پشتیبانی می کند. سینتکس آن به طور سنتی از C ناشی می شود اما اخیراً اصلاحات زیادی در آن در جهت سادگی و ایمنی صورت گرفته است.
در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویژگی های Swift و Go بپردازیم.

مقایسه ویژگی های Swift و Go

پیش از آن که به سراغ مقایسه ویژگی های Swift و Go برویم؛ بیایید مختصری راجع به این دو بیشتر بدانیم.

Swift

Swift برای پشتیبانی از کارکردهایی مانند input/output یا string handling کتابخانه اختصاصی ارائه می دهد. برنامه نویسان Swift می توانند به کمک Playground کد خود را بنویسند و اجرا کنند و فوراً نتایج خود را ببینند. اولین نسخه Swift در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. برای شروع برنامه نویسی Swift در Playground یک توسعه دهنده باید نرم افزار Xcode را داشته باشد. سینتکس Swift برای توسعه دهندگان وب بیشتر آشنا است. هرکسی که تجربه برنامه نویسی با جاوا اسکریپت یا سایر زبانهای اسکریپت نویسی را داشته باشد؛ انتخاب Swift برای او راحتر است.
Swift یک زبان برنامه نویسی نو ظهور است و طراحان Swift ایده هایی را از زبان های مختلف برنامه نویسی دیگر مانند #Objective-C ، Rust ، Haskell ، Ruby ، ​​Python ، C و CLU گرفته اند. این امر از الگوهای برنامه نویسی ایمن استفاده می کند ، که یکی از عناصر اصلی ویژگی های برنامه نویسی مدرن است.
Swift با فراهم کردن دسترسی یکپارچه به فریم ورک های موجود در Cocoa ، راهی شگفت انگیز برای نوشتن برنامه های iOS و OS X فراهم می کند.

Go

سینتکس Go بعد از تغییرات C حالا یک کد جمع و جور و خوانا است. سینتکس آن به صورتی است که امکان تکرار آسانتر ساختار داده های مجموعه مانند رشته ها ، نقشه ها و غیره را فراهم می آورد.
بیشتر ویژگی های Go و ابزارهای آن از الگوی یونیکس پیروی می کنند و بنابراین به جای ادغام در ساختار زبان ، یک توسعه دهنده اکنون می تواند بیشتر روی منطق توسعه تمرکز کند.
برای اجرای Go نیازی نیست کد Go خود را کامپایل کنید زیرا خودش به صورت خودکار کامپایل و اجرا می شود. قدرت اصلی Go این است که حداقلی و سریع است. افراد زیادی از اسکریپت ها را در Go می نویسند. Go می تواند به عنوان ابزاری بسیار قدرتمند در هنگام برنامه نویسی وب ، خدمات میکروسرویس یا توسعه تلفن همراه مورد استفاده قرار بگیرد. در بسیاری از موارد توسعه وب به کمک Go خیلی سریع تر ازSwift  است.

تفاوت های اساسیSwiftGo
الگوشی گرا ، ضروری ، کاربردیرویه ای ، کاربردی و همزمان
سازندهاپلگوگل
پشتیبانی از سیستم عاملدر درجه اول برای iOS استفاده می شوددر اصل برای ویندوز و لینوکس استفاده می شود
طریقه استفادهایجاد شده توسط اپل ، در iOS برای ایجاد برنامه استفاده شده استGo بیشتر بر این متمرکز است که یک زبان سیستم عاملی باشد و لذا برای توسعه وب و سرور ها مناسب است.
طراحیاستفاده یکپارچه از فریم ورک Cocoa T.ouch اپلGo بر روی ایمنی و عملکرد یک زبان کامپایل شده بومی مانند C متمرکز است.
کامپایلSwift در مقایسه با Go چندان کامپایل سریعی ندارد.Go کامپایل سریعی دارد

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های Swift و Go پرداختیم.
Swift و Go بسته به مهارت و توانایی برنامه نویس در درک نیاز دنیای واقعی ، ویژگی های خاص خود را دارند. Swift اغلب به عنوان یک زبان بالا به پایین توصیف می شود که برای نوشتن برنامه های ایمن مناسب است. Go اما ویژگی های قدرتمندی را ارائه می دهد که از پشتیبانی کتابخانه های قوی برخوردار است.
این که کدام یک از این دو را انتخاب می کنید کاملاً بستگی به این دارد که کار با کدام یک از این دو برای شما راحتر است.

امیدوارم این مقاله برای شما مید بوده باشد.

به اشتراک بگذارید