آشنایی با تفاوت های SVN و CVS

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
SVN و CVS هر دو فایل کنترل نسخه هستند و بیشتر توسط تیمهایی که برای یک پروژه واحد همکاری می کنند استفاده می شوند. هر دو فایل کنترل نسخه هستند. آنها بیشتر توسط تیمهایی که برای یک پروژه واحد همکاری می کنند استفاده می شود. SVN و CVS به اعضای تیم اجازه می دهند تا همه تغییراتی که ایجاد کرده اند را پیگیری کنند و همچنین بدانند چه کسی در حال توسعه چه چیزی است. اما SVN با CVS با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله می خواهیم به آشنایی با تفاوت های SVN و CVS بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های SVN و CVS

هر دو SVN vs CVS ابزار نسخه نویسی هستند و به توسعه دهندگان کمک می کنند تا کد و وضعیت یک پروژه را حفظ کنند و به طور همزمان کار نمایند. بیایید تفاوتهای عمده بین SVN و CVS را مورد بحث قرار دهیم.

تفاوت های کلیدی میان SVN و CVS

در مخزن SVN و CVS مرکزی است که کلیه برنامه نویسان کار خود را در آن ذخیره می کنند. مخزن نه تنها فایل ها را ذخیره می کند بلکه تاریخچه ی همه تغییرات را نیز ذخیره می کند. در CVS با استفاده از دستور cvs می توانید myfile.c را به راحتی در مخازن اضافه کنید. به طور مشابه ، با استفاده از دستور افزودن می توان یک فهرست راهنما نیز اضافه نمود. از طرف دیگر ، در SVN ، عملیاتی مانند check in و check out انجام می شود.
برای پرداخت به مخاطن تز یک نسخه کپی استفاده می کنند.

SVN در هنگام بروزهر نوع مشکلی، امکاناتی را درجهت رفع آن ها ارائه می دهد پس از انجام این کار کاربر می تواند در صورت فوریت درگیری را به تعویق بیندازد. گزینه ی حل اختلاف ، کاربر را قادر می سازد تا در صورت لزوم ، همه درگیری ها را برطرف کند. این روند در CVS کمی طولانی تر است. به منظور انجام سریع تر این کار، توصیه می شود که کاربر کل فایل را اسکن کند تا بتوانید تمام مشکلات را با یک روش حل نماید.

کلام آخر

SVN و CVS هر دو هر دو ابزار نسخه نویسی هستند و به حفظ کدها برای یک پروژه کمک می کنند. اما بگذارید بگویم که اگر می خواهید از میان این دو یک مورد را به عنوان گزینه بهتر استفاده کنید توصیه می شود که از SVN استفاده نمایید. SVN دارای ویژگی تغییر نام و جابجایی فایل ها و فهرست ها است در حالی که CVS اینگونه نیست. در نتیجه می توان نتیجه گرفت که SVN گزینه بهتری برای انتخاب است.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید