آشنایی با تفاوت های TypeScript و Flow

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Typescript یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که توسط مایکروسافت ساخته شده است و همراه با جاوا اسکریپت به عنوان یک افزونه شناخته می شود که بهتر از angularJS 2 کار می کند. این برنامه بسیاری از پارادایم ها و ویژگی های برنامه نویسی مدرن را در اختیار دارد تا از جاوا اسکریپت بسیار ساده تر و کارآمد استفاده کند. Flow اما یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک نوع بررسی کننده استاتیک جاوااسکریپت است که می توان آن را به صورت محلی بارگیری و نصب کرد تا روی کد شما اجرا شود و کد را تجزیه و تحلیل کند تا برخی از بینش های معنی دار را از آن ایجاد نماید. این قابلیت در حقیقت قابلیتی است برای گرفتن خطاهای Type Errors.
در این مقاله قصد ما این است که به سراغ آشنایی با تفاوت های TypeScript و Flow برویم.

آشنایی با تفاوت های TypeScript و Flow

بیایید پیش از آن که به آشنایی با تفاوت های TypeScript و Flow بپردازیم؛ مختصری راجع به هر یک از این دو بیشتر بدانیم.

Typescript چیست؟

typescript شامل یک کلاس ، ماژول و واسط زبان است و تمام این موارد در کل برای آسانتر کردن توسعه در مقیاس بزرگ استفاده می شود. Typescript از ویژگی تایپ استاتیک اختیاری پشتیبانی می کند که مزایای بسیاری از قبیل خواندن و درک بهتر کد را برای کامپایلر فراهم می کند و مواردی مانند بازداشت خطای بهتر را ارائه می دهد. همه اینها فرآیند اسناد را با استفاده از typcript به طور قابل توجهی بهبود می بخشد و دیدی روشن و واضحی ایجاد می نمایند.

Flow چیست؟

Flow بخش ها یا بخش هایی از کد را که می توانند بی جهت و به طور غیر منتظره عمل کنند؛ استنباط می نماید. علاوه بر آن Flow به برنامه نویس توصیه می کند که چگونه باید یک مشکل بروز یافته را حل نماید. Flow چارچوب مورد نیاز برای بسیاری از ویژگی های IDE مانند خطا به طور کامل ، برجسته سازی و اصلاح خودکار را فراهم می کند. به کمک Flow می توانید ویرایشگرهای متنی منظم مانند کد استودیویی بصری و اتم را که از جاوا اسکریپت پشتیبانی می کنند ، پیکربندی کنید. Flow جریان ساده تری نسبت به TypeScript دارد زیرا مثلاً در TypeScript یک برنامه نویس ناچار است که سینتکس آن را بیاموزد و نوتیفیکیشن و نحوه اصلاح کد را تایپ کند.

تفاوت های کلیدی

در ادامه آشنایی با تفاوت های TypeScript و Flow شما را با برخی از رایج ترین تفاوت های موجود میان این دو آشنا می نماییم.

یک

Typescript در مقایسه با Flow فریم ورک کتابخانه ها و کامپایلرهای بهتری دارد. علاوه بر این Typescript با angularJs سازگاری بهتری دارد. اگر در حال کار روی reag.js باشید، استفاده از جریان باید انتخاب بارز باشد. اینگونه نیست که به کمک reacting نتوان، Typescriptرا پشتیبانی کرد، فقط به دلیل عدم دسترسی native، برخی از ترفندهای اضافی و تعدیل كد به برخی موارد چون Typecastingنیاز است.

دو

وقتی که شما مجبورید با تایپ کردن کارکردهای نوع استاتیک کار کنید Flow قطعاً انتخاب بهتری است زیرا حتی بدون نوشتن کد جاوا اسکریپت غیر استاندارد یعنی کدهایی که درخواست کامپایل را به جاوا اسکریپت می کند می توانید کارتان را پیش ببرید.

سه

Typescript برخی از خدمات اضافی زبان مانند ویژگی های تکمیل کد ، ویژگی های پیمایش و پالایش را در اختیار شما قرار می دهد در حالی که Flow با هدف ایجاد یک سطح عمیق تر از درک کد شما ساخته شده است و وظیفه انجام یک تحلیل متقابل را بر عهده دارد.

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های TypeScript و Flow پرداختیم. می توان گفت TypeScript و Flow هر دو محصولات شگفت انگیزی در حوزه خود هستند و برای نوشتن کد صحیح مفیدند. در انتخاب این ابزار ها درست و غلط وجود ندارد ، بنابراین آنچه را که کسب و کار شما و پروژه شما به آن نیاز دارد را انتخاب کنید.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید