مقایسه ویژگی های Ubuntu و FreeBSD

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Ubuntu در زبان آفریقای جنوبی به معنای ” همدلی با دیگران ” است و در حقیقت این نرم افزار طوری ساخته شده که در همه لایه های خود به صورت کارآمد به افراد خدمت کند.
Ubuntu نیز مانند Redhat یکی دیگر از محصولات لینوکس است و منبع باز محسوب می شود. از Ubuntu به صورت عمده در تجارت ، آموزش و استفاده شخصی، استفاده می شود. این سیستم عامل مبتنی بر سیستم عامل Debian است و تقریباً ۲۰ میلیون کاربر دارد. Ubuntu مبتنی بر سیستم عامل Debian است. اوبونتو عمدتا بر اساس اصول سیستم های نرم افزار منبع باز طراحی شده است.
FreeBSD به عنوان توزیع نرم افزار Berkey گسترش یافته است؛ این توزیع با هدف اصلی قابلیت اطمینان نرم افزار و سرعت یکسان فعالیت می کند. نقطه وقت بعدی FreeBSD استحکام آن است. ۳۵۶BSD هدف خلاقانه این پروژه بود که می تواند یک مشکل استاندارد برای یک مقدار طبقه بندی شده از مشکلات موجود در مکانیزم پچکیت باشد.
در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویژگی های Ubuntu و FreeBSD بپردازیم.

مقایسه ویژگی های Ubuntu و FreeBSD

نسخه های اصلی اوبونتو عبارتند از:

  • دسکتاپ اوبونتو
  • سرورهای اوبونتو
  • هسته اوبونتو
  • ویژگی های اصلی اوبونتو

نسخه های رومیزی اوبونتو از نرم افزارهای معروف رومیزی ویندوز مانند کروم ، فایرفاکس و غیره پشتیبانی می کنند.

عناصر اصلی مدل FreeBSD

در ادامه مقایسه ویژگی های Ubuntu و FreeBSD بیایید با عناصر اصلی FreeBSD آشنا شویم.

  • در دسترس بودن مخازن SVN
  • ثبت نام committers ها
  • تیم اصلی BSD رایگان

پروژه های منبع باز توسعه یافته از FreeBSD به شرح زیر است:

روتر BSD

به عنوان یک عنصر اصلی جایگزین برای روترهای مبتنی بر شرکت که احتمالاً روی سخت افزار رایانه شخصی اجرا می شود ، عمل می کند.

FreeNAS

یک FreeBSD متناسب که برای استفاده به عنوان یک شبکه در نظر گرفته شده است. رابط کاربری وب را برای ساده کردن مدیریت UFS و ZFS فراهم می کند که این رابط در درجه اول در تنظیم برنامه نویسی پایتون ساخته شده است. همچنین پشتیبانی از AFP ، FTP ، NFS ، SMB / CIFS و iSCSI را اضافه می کند. ریل های FreeBSD علاوه بر این شامل سیستم مبتنی بر پلاگین نیز می شوند.

GhostBSD

ساخته شده در درجه اول برای دسک تاپ، این نسخه از FreeBSD بسته ای در محیط دسک تاپ Gnome است.

mfsBSD

یک حافظه کامل که از مجموعه ابزار تصویر سیستم FreeBSD اجرا شده است در این نسخه ارائه شده است.

NAS4Free

رابط وب که هسته آن توسط PHP تهیه شده است در اینجا توزیع می شود.

OPNSense

ایروال و بسترهای نرم افزاری مربوط به امنیت که مسیریابی و طراحی را آغاز می کند ، به راحتی قابل استفاده و ساختن است.  مانند سایر فایروال های گران قیمت ، تمام ویژگی های نسبی نیز با نرم افزار OPNSense همراه هستند. این کمک مالی با بازپرداخت منابع تأیید پذیر و منبع باز ، مجموعه ای از کمک های غنی را به همراه دارد.

TrueOS

نسخه دیگری از این پلتفرم که در درجه اول برای کاربران مرتبط با دسک تاپ ساخته شده است و این مجموعه ابزارهای گرافیکی را در میزان بیشتری فراهم می کند.

pfSense

یکی دیگر از توزیع فایروال با پشتیبانی گسترده IPv6.

با کمال تعجب FreeBSD نقش مهمی را در خطوط ارائه دهنده فیلم Netflix دارد. Netflix به عنوان منبع تولید بیشترین میزان ترافیک الکترونیکی آمریکای شمالی عمل می کند و بیش از ۳۲٪ از کل مبلغ به نمایش گذاشته شده را دارد. متقاضی که Netflix در ساخت سیستم خود از آن استفاده می کند که به عنوان Open Connect نامیده می شود با استفاده از سیستم های FreeBSD کاملاً مشخص شده است.

مقایسه کلی

در ادامه مقایسه ویژگی های Ubuntu و FreeBSD جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

UbuntuFreeBSD
سیستم عامل منبع باز با اشاره به توزیع Debian GNU ساخته شده است.ساخته شده در توزیع نرم افزار Berkeley که البته منبع باز نیست.
یکپارچهدر کنار قابلیت یکپارچه بودن آن ، ماژول های دارای بار پویا را نیز امکان پذیر می کند.
ساده برای استفاده از FreeBSDنسبتاً ساده نیست.
بسیار انعطاف پذیر است.مقدار انعطاف پذیری را به همان اندازه که توسط اوبونتو نمایش داده می شود فراهم نمی کند.
GNOME, ubuntu unityاز UNIX shell استفاده می کند

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های Ubuntu و FreeBSD پرداختیم و ویژگی های هر یک از آن ها را برشمردیم. امیدوارم که این مقاله مفید بوده باشد. با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید