آشنایی با تفاوت های TypeScript و Interface

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
TypeScript یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که برای توسعه برنامه استفاده می شود. typescript را می توان به نوعی ستون JavaScript در نظر گرفت. “tsc” کامپایلر TypeScript است که فقط در typcript نوشته شده است و در JavaScript نیز گردآوری شده است. TypeScript به طور عمده برای توسعه برنامه های جاوا اسکریپت سمت مشتری و سمت سرور استفاده می شود. یک Interface توسط سایر Interface ها قابل افزایش است. TypeScript همچنین به Interface اجازه می دهد تا از Interface های چندگانه به ارث برده شود. Interface را می توان از دو طریق به ارث برد وراثت یك Interface و وراثت چند Interface . Interface بخشی از حروف متن است و فقط یک Interface را نمی توان به JavaScript تبدیل کرد.
در این مقاله می خواهیم به آشنایی با تفاوت های TypeScript و Interface بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های TypeScript و Interface

TypeScript در سال ۲۰۱۲ توسط مایکروسافت طراحی و ساخته شد. TypeScript دارای سه جزء یعنی زبان، کامپایلر تایپ اسکریپت و خدمات زبان (typcript (TLS و این زبان به سینتکس، کلمات کلیدی و type annotations اشاره دارد.
کامپایلر دستورالعمل ها را به جاوا اسکریپت تبدیل می کند که در حروف متن نوشته شده است. TLS برای پشتیبانی از مجموعه متداول عملیات ویرایشگر معمولی مانند تکمیل متن ، قالب بندی کد ، و غیره استفاده می شود. TypeScript قابلیت های خود را با سایر کتابخانه ها مانند Node.js ، D3.js ، JQuery و غیره گسترش می دهد. نوع داده متغیر در کنار نام متغیر.

TypeScript دارای بسیاری از ویژگیها مانند بررسی زمان کامپایل ، زمان استنباط ، پاک کردن نوع ، رابط ها ، نوع شمارش شده ، عمومی ، نام های فضایی ، تاپل ، انتظار ، کلاس ها ، ماژول ها ، پارامترهای اختیاری یا پیش فرض و توابع ناشناس است. TypeScript مستقل از سیستم عامل ، مرورگر و سیستم عامل است و برای بیان متغیرها ، آرایه ها و خصوصیات به روش جاوا اسکریپت غیر استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

TypeScript نسبت به سایر زبانهای اسکریپت دارت ویژگی های برتری دارد. TypeScript به یک محیط خاص برای اجرای نیاز ندارد و این امکان وجود دارد که جاوا اسکریپت به راحتی اجرا شود. از مزایای استفاده از typcript این است که کد را کامپایل می کند و خطاهای گردآوری را بررسی می نماید. TypeScript قدر به یافتن خطای سینتکس است و آن را قبل از اجرای اسکریپت گوشزد می نماید. نوع متغیر را می توان با استفاده از سرویس زبان (TLS) استنباط کرد.
TypeScript types ها مجموعه متفاوتی از انواع و مقادیر پشتیبانی شده توسط زبان را داشته باشند.

TypeScript interface به سینتکسی اشاره می کند که سیستم باید آن را دنبال کند. TypeScript interface ساختار مجازی است که در متن حروفچینی وجود دارد و در متن حروفچینی به کار می رود و به همین دلیل است که برای اهداف checking مناسب است. TypeScript interface یک قرارداد ساختاری است که خصوصیات یک شیء را مانند نام و نوع آن تعریف می نماید. یک Interface متود ها و رویدادها را تعریف می نماید و تنها شامل اعلامیه اعضا می شود. اعضای رابط باید توسط کلاس مشتق اعلام شوند.

مقایسه کلی

در ادامه آشنایی با تفاوت های TypeScript و Interface جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

تفاوت های اساسیTypeScript TypeTypeScript Interface
تعریفامکان ایجاد نام جدید برای یک type را فراهم می کند.interface قدرتمندی برای تعریف entities فراهم می آورد.
توانایی هادر TypeScript قابلیت مقایسه Types ها کم است.در interface ، TypeScript قابلیت های بیشتری را در اختیار ما قرار می دهد.
بیانیه هاTypes نمی تواند چندین اعلامیه ادغام شده داشته باشد.یک interface می تواند چندین اعلامیه ادغام شده داشته باشد.
توسعه دادن، گسترشبرای یک شیء قابل استفاده نیست.یک interface در رابطه با کلمات کلیدی دیگر قابل استفاده است.
نام یکساندر TypeScript ، اگر دو Types دارای نامهای یکسان باشند، یک استثناء ایجاد می شود.در TypeScript، اگر دو interface دارای نامهای یکسان باشند ، با هم ادغام می شوند.
پیاده سازی شدهType قابل اجرا نیست ، فقط می تواند اعلام شود.اعضای Interface توسط کلاس مشتق شده پیاده سازی می شوند.

کلام آخر

در این مقاله آشنایی با تفاوت های TypeScript و Interface پرداختیم. با توجه به مقایسه ای که در این مقاله صورت گرفت می توانید حالا به راحتی وجوه تمایز میان این دو را بشناسید.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید