مقایسه ویژگی های CCENT و CCNA

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
CCENT که مخفف (Cisco Certified Entry Network Technician) است و CCNA که مخفف (Cisco Certified Network Associate) است هر دو گواهینامه CCNA vs CCENT متعلق به اکوسیستم سیسکو هستند که ارائه دهنده انبوه شبکه ها و مؤلفه های زیرساختی محسوب می شود. سیسکو در دهه های گذشته پیشگام نوآوری هایی در زمینه سوئیچینگ ، مسیریابی و فناوری های شبکه بوده است. از CCNA برای شبکه های متوسط ​​و مسیریابی متوسط ​​و مدیریت آن استفاده می شود. CCENT نیز برای دریافت گواهینامه پیشرفتهCCENT مورد استفاده قرار می گیرد.
در این مقاله می خواهیم به بررسی مقایسه ویژگی های CCENT و CCNA بپردازیم.

مقایسه ویژگی های CCENT و CCNA

گواهینامه های فناوری اطلاعات بهترین روش برای نشان دادن مهارت خود به کارفرمایان و برخورداری از شانس بیشتر برای استخدام و دریاف حقوق بالاتر است. در زمینه فناوری اطلاعات یا IT گواهینامه های زیادی وجود دارد برای مثال کسی که در زمینه جاوا کار می کند OCJP و OCWP گواهینامه های شناخته شده ای هستند. CCENT و CCNA نیز گواهینامه هایی از این دست اند.

CCNA برای شبکه های متوسط ​​و مسیریابی متوسط ​​و مدیریت آن استفاده می شود. CCNA ز WAN هایی استفاده می کنند که اساساً در برقراری ارتباط بین رایانه ها و دستگاه ها در نقاط مختلف جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرند. افرادی که قبلاً CCNA را امتحان کرده اند از کلیه اقدامات پیشگیرانه و عیب یابی امنیت اساسی و تهدیدهای مربوط به آنها برای ایمن ساختن شبکه در برابر همه ویروس ها و هک ها و غیره آشنا هستند.
برای کسب گواهینامه پیشرفته به مهارتهایی نیاز دارد که معادل گواهینامه CCENT باشد. متخصصان دارای مجوز CCNA مشاغلی مانند مهندسین کار اینترنتی و مهندسین WAN / LAN را بر عهده دارند.

آشنایی با تفاوت های CCENT و CCNA

تفاوت های اساسیCCENTCCNA
عمق دامنهسطح پایه مقدماتیپیشرفته تر از CCENT
تعداد آزمون ها۱ (ICND1)۲ (ICND1 و ICND2)
مباحث تحت پوششنصب ، راه اندازی و پشتیبانیپروتکل های مسیریابی پویا ، پروتکل های سریع پایش ، پروتکل های VPN
سطح درکشبکه و عملیات و وابستگی متقابل آنها به سایر سیستم عاملهاجدا از Networking و OS ، انتظار می رود که از مدل OSI با یک لایه شبکه جداگانه نیز آگاه باشید
مسیر گرفتن آزمونیک امتحان ۶۴۰-۸۲۲ ICND1 با قیمت ۱۲۵ دلار ، ۹۰ دقیقه طول مدت با ۴۰-۵۰ کوئشندو روش گرفتن آزمون:

کامپوزیت: ۶۴۰-۸۲۲ ICND1 و ۶۴۰-۸۱۶ ICND2 ، ۹۰ دقیقه ، ۴۵-۵۰ سؤال با ۲۵۰ دلار
به صورت جداگانه: هزینه آزمون فردی هر ۱۲۵ دلار است که ۶۴۰-۸۱۶ ICND2 دارای محدودیت زمانی ۷۵-۹۰ دقیقه و ۴۰-۵۰ کوئسشن است.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های CCENT و CCNA پرداختیم و ویژگی های این دو را با یکدیگر قیاس نمودیم. امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید