مقایسه ویژگی های Linux Mint و Ubuntu

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Linux Mint و Ubuntu بیشتر دو سیستم عامل محبوب لینوکس هستند که قابل حمل اند و کاربر پسندی خوبی دارند. در روزهای اول، اوبونتو به عنوان مطمئن ترین و بهترین انتخاب در حوزه فعالیت خود یکه تازی می کرد تا این که Linux Mint وارد عرصه شد و جای آن را گرفت.
در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویژگی های Linux Mint و Ubuntu بپردازیم.

مقایسه ویژگی های Linux Mint و Ubuntu

در ادامه مقایسه ویژگی های Linux Mint و Ubuntu جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

دستهLinux MintUbuntu
سیستم عامل مورد نیازنیاز به Linux Mint ساده است و برای آن به دسکتاپ یا لپ تاپ نیاز دارید. برای سیستم های قدیمی تر، Mint version موجود است.Ubuntu نیز ساده است و باز هم تنها چیزی که می خواهید یک لپ تاپ یا دسک تاپ است که هم در نسخه های جدید و هم نسخه های قدیمی در دسترس است. برای سخت افزارهای قدیمی ، Ubuntu Mate ، Lubuntu و Xubuntu که ویژگی های Ubuntu را دارند موجودند.
نصب سیستم عاملLinux Mint در فرایند نصب چندان تفاوتی با Ubuntu ندارد. Linux Mint رابط یکپارچه توسعه یافته سیستم عامل پشتیبانی می کند.Ubuntu و Linux Mint مراحل نصب مشابهی دارند. آنها در روند نصب تفاوتی ندارند و رابط یکپارچه توسعه یافته سیستم عامل را پشتیبانی می کند.
رابط کاربری و صفحه اصلی گزینه های سیستم عاملCinnamon رابط پیش فرض Linux Mint است که رابط کاربری و گزینه های راه اندازی شبیه مایکروسافت دارد.رابط کاربری Ubuntu رابط Gnome است که با استفاده از Gnome ، Canonical یک منوی جهانی را برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته ارائه می دهد. کاربر می تواند با ضربه زدن روی آیکون Ubuntu آن را راه اندازی کند. کاربر Gnome تجربه مشابه کاربر Mac OS را احساس می کند.
نرم افزار پشتیبانی از سیستم عاملLinux Mint به صورت منبع باز در دسترس است و مجهز به کیت جاوا ، کدک های صوتی و تصویری ، Firefox است که ویژگی های پیشرفته ای همچون VLC و GIMP را در اختیار شما قرار می دهد.Ubuntu با Libre Office و Firefox در دسترس است. جدا از این با نرم افزارهای از پیش نصب شده مانند جاوا و کدک ها در دسترس است.
نصب نرم افزار سیستم عاملMint نرم افزار منحصر به فرد Mint را دارد. Linux Mint دارای امکانات مانند Cinnamon ، MATE ، XFCE و KDE است.Ubuntu فروشگاه برنامه خود را برای بارگیری دارد. Gnome ده ویژگی مختلف مانند XFCE و MythTV دارد. سرورهای Ubuntu منبع تولید چندرسانه ای هستند.
چرخش های رسمی سیستم عاملدر مقایسه با Ubuntu ویژگی های زیادی دارد و به همین دلیل در اغلب اوقات انتخاب می شود.ویژگی های کمتری به نسبت Linux Mint دارد.
شخصی سازی سیستم عاملLinux Mint تنظیمات متنوعی برای کاربر دارد که کاربر را قادر می سازد جزئیات تک صفحه اصلی را تغییر دهد و لذا برای شخصی سازی Linux Mint گزینه خوبی است.​Ubuntu خیلی برای شخصی سازی تنظیمات کاربر مناسب نیست.
عملکرد سیستم عاملLinux Mint عملکرد و سرعت بالایی را ارائه می دهد. سخت افزارهای قدیمی آن هم و عملکرد سریع آن ها در دستگاه های جدید نیز شایان توجه است.Ubuntu معمولاً در ماشینهای قدیمی کندتر عمل می کند. بنابراین کاربر می تواند Xubuntu یا Lubuntu را ترجیح دهد.
پشتیبانی توسط سیستم عاملLinux Mint پشتیبانی خوبی به کاربر می دهد.Ubuntu  برای توسعه خود به Canonical تکیه کرده و از پشتیبانی انجمن ها برخوردار است.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های Linux Mint و Ubuntu پرداختیم و بررسی این ویژگی ها به وجوه متمایز ان ها پی بردیم؛ امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید