مقایسه ویژگی های Angular JS و Vue JS

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Angular JS یک فریم ورک منبع باز برای ساختن برنامه های اپلیکشن های تحت وب فرانت اند و مبتنی بر جاوا اسکریپت است. Angular JS عموماً توسط توسعه دهندگان گوگل استفاده می شود تا چالش های پیش روی توسعه برنامه های تک صفحه ای را برطرف سازند.
Vue JS یک فریم ورک فرانت اند  JavaScript است. Vue می تواند به راحتی با سایر پروژه ها و کتابخانه ها ادغام شود. نصب آن بسیار ساده است و حتی مبتدیان می توانند ساختن رابط های کاربری را با کمک آن انجام دهد. Vue به ویژگیهایی که یک چارچوب باید به توسعه دهنده ارائه دهد ، یعنی عملکرد ، انعطاف پذیری و سهولت استفاده اهمیت می دهد. بنابرین Vue در در انعطاف پذیری و سهولت استفاده یک جهش اساسی است.
در این مقاله فصد داریم به مقایسه ویژگی های Angular JS و Vue JS بپردازیم.

مقایسه ویژگی های Angular JS و Vue JS

بیایید پیش از مقایسه ویژگی های Angular JS و Vue JS اندکی بیشتر در مورد این دو بدانیم.

Angular JS چیست؟

Angular JS توسط توسعه دهندگان گوگل استفاده می شود تا چالش های پیش روی توسعه برنامه های تک صفحه ای را برطرف سازند.
Angular JS مجموعه ای از ویژگی ها را فراهم می کند تا میزان کد را تا حد زیادی کاهش دهد و از این رو اپلیکیشن مورد نظر را تا حد امکان کاربردی تر نماید. همچنین Angular JS به عنوان یک فریم ورک (Model-View-Controller (MVC توضیح داده شده است زیرا رویکرد آن نسبت به ساخت یک برنامه کاربردی است.
Angular JS پتانسیل ایجاد GUI (رابط کاربری گرافیکی) را برای وب سایت های پویا و برنامه های وب فراهم می کند. برنامه های تک صفحه با استفاده از چارچوب Angular JS هموار ساخته می شوند که امکان نوشتن کدهای HTML سفارشی و ادغام با سایر ابزارهای UI را ایجاد می کند.

Vue چیست؟

Vue پس از استفاده از Angular JS در چندین پروژه در Google توسط Evan You ساخته شد. با کمک Vue ، تحولات UI وب قابل دسترسی تر است. Vue از معماری سازگارتری برخوردار است و ایم یکی از نقاط قوت آن است. کتابخانه اصلی Vue در درجه اول به رندر اعلانی و ترکیب مؤلفه ها متمرکز است و می تواند در صفحات موجود جاسازی شود.  هنگامی که نوبت به طراحی سیستم های واکنشی می رسد ، Vue می تواند خیلی کمک تان کند. همچنین Vue می تواند تنظیمات و سفارشی سازی یکپارچه ای را متناسب با نیازهای خاص صفحات وب موجود موجود فراهم کند.

Angular JS در ایجاد برنامه های وب پویا بسیار مفید است. توسعه دهندگان مشغول کار با Angular JS از HTML به عنوان زبان الگو استفاده می کنند و از سینتکس آن آن برای بیان مختصر اجزای برنامه استفاده می کنند. معماری آن اجازه می دهد تا هماهنگ سازی خودکار داده ها بین مدل، نما و اجزا انجام شود.
برنامه نویسی مبتنی بر یک صفحه ، Angular JS سریعتر و کدگذاری سریعتر است. قالب های آن همان HTML سنتی ساده است و شامل اصطلاحات گسترده HTML است ، بدین معنی که حتی یک مبتدی هم می تواند از آن استفاده نماید.

مقایسه کلی

در ادامه مقایسه ویژگی های Angular JS و Vue JS جدولی را ارئه کرده ایم که می تواند در شناخت عمده ترین تفاوت های این دو مفید باشد.

تفاوت های اساسیAngular JSVue JS
محبوبیتخیلی محبوبآرام آرام در حال جا افتادن است و رقیب خوبی برای Angular در آینده خواهد بود.
وابستگی هابرای شروع باید ماژول های مورد نیاز را وارد کرد.دارای ویژگی داخلی مانند Angular نیست.
سازگاریپروژه های توسعه یافته در AngularJS به دلیل اختلافات اصلی نمی توانند به Angular 2 تبدیل شوندسازگاری خوبی با backward دارد.
TypeScriptبرای شروع Angular باید درک درستی از TypeScript داشت.برنامه نویسی با استفاده از کتابخانه CDN می تواند در هر نقطه کد نویسی انجام شود.
انعطاف پذیریشروع کار با سایر پروژه های موجود کار ساده ای نیست.بدون هیچ مشکلی به راحتی با سایر پروژه ها قابل ادغام است.
پیچیدگیشروع با آن برای مبتدیان کمی دشوار است.مبتدی می تواند کتابخانه CDN را بگیرد و شروع به کار کند.
کاراییسرعت سریع و مناسب برای توسعه فرانت اند.سریعتر و سبک تر از Angular
اپلیکیشنسازگار با فرانت اندمناسب برای اپلیکیشن های سبک وزن

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های Angular JS و Vue JS پرداختیم.
اگر توسعه دهندگان به دنبال پیچیدگی بیش از حد نیستند باید Vue JS را انتخاب کنند. این گزینه زمانی مفید خواهد بود که اصول JavaScript شما خیلی قوی نباشد. اگر فرانت اند شما لاراول است پس حتماً باید با Vue JS بروید زیرا Vue JS، Laravel  را به عنوان فریم ورک مورد نظر خود برگزیده است که زمان کل پردازش را ۵۰٪ کاهش می دهد و همچنین فضای موجود در سرور را آزاد می کند.
Angular JS گزینه خوبی برای توسعه دهندگانی است که باید با هر دو سمت کاربر یا سرور کار می کنند. اگر کسی بخواهد برنامه های وب سنگین با چندین مؤلفه و نیازهای پیچیده ایجاد کند ، Angular JS یک انتخاب ایده آل است.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید