مقایسه ویژگی های پایتون و روبی

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
پایتون Python و روبی Ruby نسل جدیدی در اسکریپت نویسی سمت سرور هستند که روی کدهای ساده تر، واضح تر و کارایی بالا تمرکز دارند. پایتون به صورت یک زبان نمونه سازی اولیه در جامعه علمی به صورت ارگانیک توسعه داده شد که اگر نمونه اولیه کار کند ، به راحتی می تواند به ++C ترجمه شود. روبی روی برنامه نویسی “زبان انسانی” تمرکز می کند ، و کد آن مانند یک زبان کلامی قابل درک است و همین هم موجب محبوبیت خاص آن نزد مبتدی ها، متخصصان و برنامه نویسان شده است.
در مقاله قصد داریم به مقایسه ویژگی های پایتون و روبی بپردازیم.

مقایسه ویژگی های پایتون و روبی

در ادامه جدولی را ارائه کرده ایم که می تواند در درک تفاوت های اساسی میان پایتون و روبی مفید باشد.

مقایسه کلی

تفاوت های اساسیPythonRuby
مناطق اصلیبرنامه نویسی دانشگاهی و علمی. پایتون دارای تعداد زیادی کتابخانه برای علم داده است.توسعه وب و برنامه نویسی کاربردی
موارد استفادهسایت ها و سرورهایی که دارای داده پرحجم و دارای حجم بالای ترافیک هستند.پیاده سازی سایت ها و برنامه های پیچیده و پر ترافیک با سرعت بالا.
ویژگی های خاصآسان برای یادگیری ، محافظه کارانه ، خوانایی کد ، سریع و کارآمدواضح ، کارآمد ، ظریف و قدرتمند
تمایل توسعه دهندگانثبات در مورد تغییر ، کد محافظه کار و به روزرسانی های کمتریبرنامه نویسی خلاق ، به روزرسانی های مکرر ، آزادی و انعطاف پذیری و کد قابل خواندن
برنامه های اصلیYouTube, Instagram, Spotify, Reddit و BitTorrentBasecamp, Hulu, Twitter, Github, و Airbnb

کلام آخر

در مجموع ، هم پایتون و هم روبی سریع و کارآمد هستند و جامعه پشتیبان خوبی هم دارند. پایتون می تواند محاسبه و پردازش داده های زیادی را به راحتی و سهولت برای شما انجام دهد. اما روبی در سناریوهایی مناسب است که نمونه سازی سریع برنامه های سنگین در ترافیک مورد نظر است.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید