مقایسه ویژگی های جوملا و وردپرس

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
وردپرس WordPress ابزاری برای ایجاد وب سایت منبع باز است که به زبان PHP نوشته شده است. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای منبع باز است. وردپرس توسط مت مولنویگ و مایك اسمال در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد و در سال ۲۰۰۹ به صورت منبع باز درآمد. وردپرس یك سیستم قدرتمند وبلاگ نویسی و مدیریت محتوا (CMS) است كه به كاربران این امکان را می دهد كه وب سایت های پویا بسازند و همچنین تسهیل كنند. شخصی سازی ، به روز رسانی و مدیریت وب سایت از مؤلفه های پشتیبان آن وردپرس است. وردپرس منحصراً از MySQL برای ذخیره داده پشتیبانی می کند.
جوملا Joomla به زبان PHP نوشته شده است که از تکنیک های برنامه نویسی شی گرا (OOP) و الگوهای طراحی نرم افزار استفاده می کند. در جوملا داده ها در پایگاه های داده های مختلف مانند MySQL ، MS SQL ، PostgreSQL و غیره ذخیره می شوند. جوملا بسیار قدرتمند است به این معنی که می توان به کمک آن اعم از وبسایت ها شخصی و وبسایت ها و هم وبسایت های شرکتی را ساخت و یا به کمک آن فروشگاه های خوبی را در سطح اینترنت ایجاد نمود. جوملا نه تنها یک CMS یا مدیریت محتوای قدرتمند است بلکه راه اندازی و مدیریت آسانی دارد.
در این مقاله قصد داریم به مقایسه ویژگی های جوملا و وردپرس بپردازیم.

مقایسه ویژگی های جوملا و وردپرس

در ادامه مقایسه ویژگی های جوملا و وردپرس به چند مورد از مهم ترین تفاوت های میان این دو اشاره کرده ایم.

یک

وردپرس ابزاری برای ایجاد وب سایت منبع باز است که به زبان PHP نوشته شده است در حالی که جوملا به زبان PHP نوشته شده است و از تکنیک های برنامه نویسی شی گرا (OOP) و الگوهای طراحی نرم افزار استفاده می کند.

دو

MySQL فقط توسط WordPress بطور انحصاری پشتیبانی می شود اما جوملا از بسیاری از پایگاه های داده های دیگر مانند MySQL ، MS SQL ، PostgreSQL و غیره پشتیبانی می کند.

سه

وردپرس از ویژگی زبان های چندگانه خارج از box پشتیبانی نمی کند در حالی که جوملا از قابلیت جعبه پشتیبانی برای اداره یک وب سایت چند زبانه پشتیبانی می نماید.

چهار

وردپرس دارای افزونه های پیش فرض بسیار خوبی در دایرکتوری افزونه های خود است. (بیش از ۳۸۰۰۰) افزونه رایگان وردپرس در فهرست افزونه ها و همچنین افزونه های ممتاز آن که غیر رایگان اند وجود دارد اما جوملا به طور پیش فرض ویژگی ای را ارائه نمی دهد که به کاربران امکان جستجو یا نصب اافزون ها یا قالب ها را از ناحیه مدیریت بدهد.

به اشتراک بگذارید