مقایسه ویژگی های وردرپرس و مجنتو

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
وردپرس WordPress ابزاری برای ایجاد وب سایت منبع باز است که به زبان PHP نوشته شده است. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای منبع باز است. وردپرس توسط مت مولنویگ و مایك اسمال در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد و در سال ۲۰۰۹ به صورت منبع باز درآمد. وردپرس یك سیستم قدرتمند وبلاگ نویسی و مدیریت محتوا (CMS) است كه به كاربران این امکان را می دهد كه وب سایت های پویا بسازند و همچنین تسهیل كنند. شخصی سازی ، به روز رسانی و مدیریت وب سایت از مؤلفه های پشتیبان آن وردپرس است. وردپرس منحصراً از MySQL برای ذخیره داده پشتیبانی می کند. مجنتو Magento یکی از معروف ترین و پرکاربردترین نرم افزار تجارت الکترونیک منبع باز است. مجنتو دارای بسیاری از ویژگی های عالی و غنی از پلت فرم های تجارت الکترونیک است که برای توسعه نرم افزار از زبان PHP استفاده می کند.
در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویژگی های وردرپرس و مجنتو بپردازیم.

مقایسه ویژگی های وردرپرس و مجنتو

بیایید پیش از پرداختن به تفاوت های میان وردپرس و مجنتو مختصری راجع به هر دو بیشتر بدانیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس در ابتدا توسط مت مولنویگ و مایك كوچك در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است. در سال ۲۰۰۹ به عنوان منبع باز اعلام شده است. وردپرس یك سیستم قدرتمند وبلاگ نویسی و مدیریت محتوا (CMS) است كه به كاربران این امکان را می دهد كه وب سایت های پویا بسازند و آن را متناسب با نیاز خود سفارشی سازی کنند.
برخی از ویژگی های وردپرس را در ادامه ذکر کرده ایم.

  • مدیریت کاربر : امکان مدیریت اطلاعات کاربر مانند نقش کاربر ، ایجاد ، حذف و تغییر رمز عبور کاربر را فراهم می کند.
  • مدیریت رسانه : ابزاری است که برای مدیریت پرونده ها و پوشه های رسانه ای استفاده می شود.
  • تم سیستم : این ویژگی به یک سایت امکان مشاهده و عملکرد را می دهد.
  • چند زبانه : این ویژگی به ترجمه کامل وب سایت به زبان دلخواه کاربر کمک می کند.
  • ایمپورتر ها: به وارد کردن داده ها در قالب ارسال به وب سایت کمک می کنند.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو

مجنتو

مگنتو Magento در سال ۲۰۰۸ توسط یک شرکت خصوصی آمریکایی – “Varien، Inc” ایجاد گردید. معماری مجنتو با گزینه های کنترلی بسیار کاربر پسند و قابل انعطاف است و مقیاس پذیری آن به کاربر این امکان را می دهد تا به طور خودکار بروزرسانی های لازم را به سرعت و آسانی انجام دهد. مجنتو با فعال کردن جستجو و مرتب سازی محصولات از بسیاری جهات، خدمات خود را از اعم از یک سازمان کوچک تا سازمانهای بزرگ ارائه می دهد.

آشنایی با تفاوت های وردرپرس و مجنتو

در ادامه مقایسه ویژگی های وردرپرس و مجنتو به چند مورد اشاره کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

یک

وردپرس ابزاری برای ایجاد وب سایت های منبع باز است که به زبان PHP نوشته شده است در حالی مجنتو با این که به زبان PHP نوشته شده است اما از تکنیک های برنامه نویسی شی گرا (OOP) برای ایجاد وب سایت های تجارت الکترونیکی استفاده می کند.

دو

نصب وردپرس بسیار آسان و کاربرپسند است و منوهای زیادی برای استفاده از آن وجود دارد ، اما نصب مجنتو در مقایسه با وردپرس کمی دشوار است برای مبتدیان چالش سختی محسوب می شود.

سه

وردپرس امنیت بسیار کمتری دارد که باعث می شود هکرها به راحتی وب سایتهایی را که با استفاده از وردپرس ساخته می شوند هک کنند در حالی که مجنتو برای وبسایت تجارت الکترونیکی که می سازد امنیت بالایی فراهم می کند.

چهار

وردپرس دارای افزونه های پیش فرض بسیار خوبی در دایرکتوری افزونه های خود است. اما مجنتو آنجا که تنها به ویژگی های تجارت الکترونیکی متمرکز است- ویژگی های پیش فرض زیادی را تسهیل نمی کند.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های وردرپرس و مجنتو پرداختیم. مجنتو و وردپرس هر دو منبع باز و فوق العاده هستند و در تجارت الکترونیک حرفی برای گفتن دارند اما در مقام مقایسه، مجنتو به دلیل امنیت بالا برای تجارت ، یک بستر مناسب تر و با ثبات تر برای ایجاد تجارت الکترونیکی است.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید