تولد و توسعه ی وب سایت

مقدمه

با عرض سلام خدمت کاربران سایت پی وی لرن . در این پست قصد داریم به بررسی  تاریخچه ی تولد و توسعه ی وب سایت ها  در دنیای اینترنت بپردازیم.

امروزه وب سایت ها به عنوان یک بخش مهم  و  جدا نشدنی بسیار کاربردی در زندگی روزمره انسان  قرار گرفته است ، وب سایت ها در بخش های زیادی از  دنیای امروز از جمله تجارت ، اشتغال ، تحقیق ، پژوهش ، تحصیل ، امور مالی و بانکی ، اطلاع رسانی ها و … مورد استفاده قرار گرفته اند، وب سایت ها بسیاری از هزینه ها و انرژی ها و حمل و نقل ها  و زمان را کاهش داده اند ، چراکه شما می توانید فقط با یک سیستم کامپیوتری و یا تلفن همراه بسیاری از فعالیت های روز مره خود را بدون صرف وقت و جابه جایی در سطح شهر و هزینه به راحتی و فقط با چند کلیک ساده انجام دهید.

در روزهای اولیه اینترنت، بیشتر وبسایتها فقط توسط بخشهای فناوری اطلاعات ساخته و مدیریت می شدند . اما امروزه طراحی وب سایت به یک صنعت تبدیل شده است. طرح های وب بزرگ سبب شده تا برخی از کسب و کارها رشد کرده  و شکوفا شوند. در حالی که وب سایت بد، منجر به شکست می شود.

 تولد و توسعه ی وب سایت

طرح وب سایت در ۶ اوت ۱۹۹۱ به صورت عمومی اعلام شد و  اولین وب سایت، در ماه نوامبر سال ۱۹۹۲ فعال شد . طراحی اولین وب سایت ، ۱۰۰٪ متن بود. متن پیش فرض آبی بیش از حد پر از رنگ بود. و  در اولین روزهای تولد وب، فقط قرار گرفتن در یک صفحه ی  وب ، بسیار هیجان انگیز بود.

image_1 - تولد و توسعه ی وب سایت

image_1 – تولد و توسعه ی وب سایت

HTML

در ابتدای طراحی وب سایت،  افزودن ساختار ها و تگ ها به وب سایت،  با محدودیت بسیار زیاد مواجه بود ، بسیاری از سایت های اولیه خیلی ساده بودند. هدف اصلی این وب سایت ها ارائه  جداول  و ساخت ساختار برای اعداد بود، اما طراحان به سرعت از آنها برای ایجاد ساختارها ی  سایت استفاده کردند. مشکل این ساختارها این بود که  بسیار شکننده و سخت بود ، البته  بعضی از مزایا، مانند توانایی اصلاح عناصر به صورت عمودی، وجود داشت. این جداول همچنین راه را برای توسعه وب سایت در  آینده هموار کردند.

 

html-tables - تولد و توسعه ی وب سایت

html-tables – تولد و توسعه ی وب سایت

راه اندازی امکان جستجو در سایت

فقط ۲ سال پس از راه اندازی اولین سایت، وب سایت جهانی ALIWEB معرفی شد ! ALIWEB اولین موتور جستجوی وب محسوب می شود.  در نوامبر ۱۹۹۳ برای کسب و کار افتتاح شد ،  که با پیوندهای مفید به بهترین محتوای وب در اختیار کاربران قرار داد.  هدف ALIWEB کمک به کاربران برای  یافتن اطلاعات مفید بود. آنها می خواستند کاربران  به لینک های مختلف سایت کشیده شوند. همچنین با استفاده از پس زمینه رنگی، ا چشم کاربران  را به عناصر مهمتر صفحه جلب کردند.

image_2 - طراحی اولین وب سایت

image_2 – طراحی اولین وب سایت

تولد صفحات متحرک

MTV وبسایت خود را در سال ۱۹۹۳ راه اندازی کرد. VJ Adam Curry در ابتدا سایت را بصورت غیر رسمی و شخصا اداره می کرد. MTV یکی از پیشگامان صفحه های متحرک بود.  براساس یک مطالعه MIT  ، در پایان سال ۱۹۹۳، ۶۲۳ وب سایت وجود داشت. اینترنت شروع به کار کرد و توسعه  آن نیز به همین ترتیب بود.

اضافه شدن آگهی ها

دنیای بازاریابی آنلاین خیلی بیشتر از آنچه که تصور می شد بازار جهان را بدست گرفت. در حالی که بسیاری از سایت ها دنیا  با تبلیغات بیش از حد پر شده است. Hotwire، که اکنون به عنوان Wired شناخته می شود، اولین آگهی بنر در جهان را در سال ۱۹۹۴ به عنوان header به سایت خود اضافه کرد. توجه داشته باشید که چگونه طراحی ها ، بسیار پیچیده تر می شود. صفحه وب های اولیه متن بسیار کمی داشت، اما بعدا عناصر طراحی بیشتر ی برای تعامل با کاربران. اینترنت همچنان رونق گرفت. طبق آمار Gray تا اواسط سال ۱۹۹۴، تعداد ۲۷۳۸ وب سایت وجود داشت. و تا پایان همان سال، بیش از ۱۰،۰۰۰ وب سایت ایجاد شده بود.

توسعه جهانی وب سایت

کاربران اینترنت  در سال ۱۹۹۶ تا ۳۶ میلیون کاربر در سراسر جهان بوده است. CNN سال ۱۹۹۶ در بررسی  ارائه یک صفحه  الگوی وب سایت نمادین ، با استفاده از متن، تصاویر و آگهی ها بود ، CNN یک طراحی سایت نمونه را با قابلیت استفاده عالی برای اواسط دهه ۹۰ ارائه کرد. در سال ۱۹۹۶ تعداد وب سایت ها از ۲۵،۳۰۰ به ۲۵۷،۶۰۱ افزایش یافت.

موتور جستجوگر

اینترنت در سال ۱۹۹۸ شروع به توسعه و پیشرفت  به فضای اینترنتی که امروز می بینیم کرد.موتور جستجوگر گوگل بتا در تاریخ ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ فعال شد. این طرح را با موتور جستجوی قبلی ALIWEB مقایسه کنید. به جای انتخاب یک صفحه پر شده از  لینک، گوگل مسیر مینیمالیستی را انتخاب کرد، که صفحه ی بسیار ساده به همراه یک کادر و دکمه ی جستجو  دارد.

image_a - طراحی اولین وب سایت

image_a – طراحی اولین وب سایت

اقتصاد آنلاین

Paypal، شرکت پیشرو پرداخت آنلاین در جهان، در سال ۱۹۹۹ آغاز شد، این شرکت راه جدید را برای تجارت فراهم کرد ،  همانطور که بیشتر کسب و کارها در حال رفتن به فضای  اینترنت بودند، نیاز  به  داشتن یک وب سایت بزرگ که شروع به تبدیل شدن به یک تجارت کند بیشتر احساس می شد.

به اشتراک بگذارید