مقایسه ویژگی های Test Cases و Test Scenario

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویژگی های Test Cases و Test Scenario بپردازیم اما قبل از آن باید بدانیم که چرا به Test یا تست احتیاج داریم. پاسخ این سوال ساده است و در حقیقت همه می دانیم در هنگام تست کردن چیزی می خواهیم آن را مورد آزمایش قرار دهیم تا از صحت کار آن مطمئن شویم. در دنیای تکونولوژی هر محصول جدیدی که ساخته می شود باید قبل از تولید و عرضه انبوه مورد تست یا آزمایش قرار گیرد تا نواقص و ضعف های احتمالی آن رفع گردد. این محصول می تواند یک نرم افزار یا هر چیز دیگری در عرصه تکنولوژی ها الکترونیک و دیجیتال باشد.

مقایسه ویژگی های Test Cases و Test Scenario

بیایید پیش مقایسه ویژگی های Test Cases و Test Scenario مختصری بیشتر راجع به هر دو بیشتر بدانیم.

Test Scenario چیست؟

Test Scenario یا نوشتن سناریو های آزمایش به شناسایی بحرانی ترین قسمت سیستم کمک می کند.
دلیل اصلی نوشتن سناریوهای تست ، بررسی عملکرد کامل سیستم است. هنگامی که سناریو های تست را تنظیم می نمایید سناریوهای آزمایش می توانند به اطمینان از هماهنگی روند کار و همچنین جریان تعریف شده کمک می کنند. تست سناریو در خدمت به عنوان ابزاری سریع برای تعیین میزان تلاش آزمایش و در نتیجه ایجاد پیشنهادی برای مشتری در مورد نیروی کار مفید است.

Test Cases چیست؟

Test Cases مرحله ای برای تست قابلیت ها هستند و به کشف نقایص در یک نقطه خاص از سیستم کمک می کنند. لذا Test Cases می تواند در ردیابی و رفع اشکالات مفید باشد. Test Cases می توانند  در شبیه سازی سناریوهای کاربر واقعی کمک نمایند. مزیت Test Cases این است که کار مهندس آزمون را طراح تست را ساده کرده و آن را سازماندهی می نماید.

مقایسه کلی

در ادامه مقایسه ویژگی های Test Cases و Test Scenario جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

Test CaseTest Scenario
Test cases اقدامات سطح پایین و ناشی از Test scenarios است.Test scenarios طبقه بندی سطح بالایی است که از موارد یا کیس ها/ مورد اساسی مودر نیاز  استفاده می کند.
Test cases روی نحوه تست تمرکز دارند.Test scenarios بر روی آنچه که باید تست شود متمرکز است.
Test cases یک محافظ تمام عیار برای تست کننده نرم افزار است. اگر برنامه نویس چیزی را از دست داده باشد، در هنگام اجرای موارد تست، گرفتن آن آسان است.یک Test scenarios خوب در به دست آوردن  test cases های خوب مناسب است که از میزان پیچیدگی محصول می کاهد.
یک Test cases شامل نام مورد آزمون ، پیش شرط ، توضیحات ، مراحل / شرایط ورودی ، خروجی مورد انتظار و خروجی واقعی است.یک Test scenarios یک روش تست دقیق است که ممکن است Test cases های زیادی داشته باشد.
نیاز به منابع و زمان بیشتری برای اجرای موارد تست دارد.
Test cases بیشتر مربوط به مستندسازی جزئیات است.Test cases بیشتر مربوط به مستندسازی جزئیات است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به مقایسه ویژگی های Test Cases و Test Scenario بپردازیم. اگر توجه کرده باشید متوجه می شوید که هر دوی این تست ها برای آزمایش ضروری اند و می توانند تکمیل کننده کار یک دیگر باشند. انتخاب میان این دو بیش از همه به تیمی که در آن کار می کنید؛ ماهیت کار و البته پروژه ای دارد که روی آن کار می کنید.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید