آشنایی با تفاوت های SAS و R

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
SAS یا (Statistical Analysis System) سیستم تجزیه و تحلیل آماری یک ابزار تجزیه و تحلیل گسترده تجاری است که برای اهداف آماری مورد استفاده قرار می گیرد. SAS خدمات مدیریت داده ها و قابلیت های هوش تجاری را ارائه می دهد و در به دست آوردن اطلاعاتی از داده های خام یا هرگونه اطلاعاتی کمک می کند. بسیاری از شرکتهای بزرگ از SAS استفاده می کنند زیرا از نظر آنالیز دارای اجزای زیادی است و برخلاف R یا Python یک محصول دارای مجوز است. افرادی که دانش پایه SQL دارند می توانند به راحتی برنامه های SAS را بیاموزند. اما R منبع باز است و معمولاً برای اهداف تحقیقاتی و دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. R معمولا در فواصل زمانی خیلی کوتاه به روز رسانی می شود. R یک زبان تفسیری است و محاسبات ماتریس را پشتیبانی می کند. زبان برنامه نویسی R دارای آماری (شامل یادگیری ماشین ، رگرسیون خطی) و روش های گرافیکی است. خوشه بندی ، ارتباط و کاهش داده ها در R. انجام می شود. بسیاری از شرکت ها مانند Uber ، Google ، Facebook از زبان R استفاده می کنند. R می تواند با یک زبان دیگر نیز ارتباط برقرار کند.
در این مقاله می خواهیم به آشنایی با تفاوت های SAS و R بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های SAS و R

SAS و R هر دو جزء ای از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل داده ها هستند. بیایید قبل از آن که به سراغ تفاوت های این برویم؛ مختصری راجع به هر دو بیشتر بدانیم.

SAS چیست؟

SAS عمدتا در شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با توجه به نوعی کمکی که SAS می تواند ارائه دهد؛ سازمان های بزرگی که از تعداد بالایی از مشتری برخوردارند می توانند روی قابلیت های SAS حساب باز کنند. بسیاری از شرکت های خدمات مالی و شرکت های بازاریابی از SAS استفاده می نمایند.
کد SAS در سیستم خودش یعنی SAS اجرا می شود و در ضبط پرونده های داده دارای حلقه های بیتی است.  SAS برای افزایش اندازه داده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
حوزه های زیر عمده ترین حوزه های استفاده از SAS است.

  • امور مالی ، دولتی ، حوزه های بهداشت و درمان و غیره
  • تجزیه و تحلیل و پیش بینی
  • هوش تجاری
  • تجزیه و تحلیل تجربی

R چیست؟

بر خلاف SAS از R در شرکت های متوسط ​​استفاده می شود. کد R در محیط آماری R اجرا می شود و حلقه های آن اجتناب ناپذیرند. R در شرکت های متوسط ​​استفاده می شود. شرکت های مخابراتی برای تجزیه و تحلیل داده ها به داده های بدون ساختار احتیاج دارند و از این رو برای کار با الگوریتم های یادگیری ماشین برای کار با آنها استفاده می کنند که زبان R مناسب تر است. به همین دلیل از R در فرآیند داده کاوی مورد استفاده می شود. البته نقطه ضعف R این است که فقط روی RAM کار می کند.
برخی از برنامه های R عبارتند از:

  • وارد کردن داده ها
  • به طور گسترده در فرایند مالی و بازار استفاده می شود.
  • کار در علک داده و ارائه آمارهای متنوع

مقایسه کلی

در ادامه آشنایی با تفاوت های SAS و R مواردی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های کلی میان این دو مفید باشد.

آسان برای یادگیری

SAS برای یادگیری دشوار است و نیاز به یک دستور العمل کافی برای یادگیری آن دارید. R برای یادگیری به یک زبان برنامه نویسی نیاز دارد که نیاز به پیاده سازی دارد یا در غیر این صورت به کدهای پیچیده منجر می شود.

خدمات کاربری و مشتری

SAS خدمات خوبی به کاربران خود ارائه می دهد و از بزرگترین جامعه آنلاین با چالش های فنی برخوردار است.

وابسته به زبان

R زبان محوری و کاربردی است؛ کد منبع نرم افزار R به زبانهای C و FORTRAN نوشته شده است. R مستقل از سیستم عامل است و از کلیه سیستم عامل ها پشتیبانی می کند. SAS اما مبتنی بر SQL Language است و یک زبان رویه ای پیروی می کند.

پکیج ها

R بیشتر built-in library است و بهترین گزینه برای تجسم نقشه است. SAS در هنگام نصب در سیستم SAS مؤلفه هایی را ارائه می دهد (ETS ، بانک اطلاعاتی). در ورودی های SAS به اکسل یا از چندین منبع داده و تجزیه و تحلیل آماری نتیجه به شکل جداول ، نمودارها ، HTML ارائه می شود.

رابط کاربری گرافیکی GUI

R دارای مزیت های کلیدی نسبت به SAS است؛ سیستم گرافیکی پایه R به ما این امکان را می دهد تا کنترل خوبی بر نقشه و نمودار اصلی داشته باشیم.

 

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های SAS و R پرداختیم. یکی از محدودیت های R این است که عملکرد آن مبتنی بر درگیری مصرف کننده و کاربر است و مسئله مقیاس پذیری مرتبط با آن ناشی از سرعت کمتر رم است. تجزیه و تحلیل آماری در SAS توسط برنامه مستقیم و استفاده از SAS Analyst انجام می شود. آنها به عنوان تجزیه و تحلیل پیش بینی پیشرفته در بازار حاضر پیشرو هستند. تجزیه و تحلیل آماری در SAS توسط برنامه مستقیم و استفاده از SAS Analyst انجام می شود. آنها به عنوان تجزیه و تحلیل پیش بینی پیشرفته در بازار حاضر پیشرو هستند.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید