آشنایی با تفاوت های پایتون و سی شارپ

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
پایتون Python و سی شارپ #C هر دو زبانی شی گرا هستند اما این مسئله بیش از همه در سی شارپ صدق می کند. زیرا سی شارپ کاملاً شی گرا است. سی شارپ توسط شرکت مایکروسافت اداره می شود.
پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، تعاملی و شی گرا است و قرار است کاملاً واضح باشد و از زبان تفسیری پویا برخوردار باشد. هدف از ساخت پایتون سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه است.
در این مقاله می خواهیم به آشنایی با تفاوت های پایتون و سی شارپ بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های پایتون و سی شارپ

بیایید پیش از آن که به سراغ تفاوت های موجود بین پایتون و سی و شارپ برویم؛ مختصری راجع به هر دو بیشتر بدانیم.

پایتون چیست؟

همان طور که اشاره شد پایتون یک زبان همه منظوره، تعاملی، شی گرا و سطح بالا است و توسط Guido van Rossum در طول ۱۹۸۵-۱۹۹۰ ایجاد شده است. مانند پرل، فایل متنی Python ASCII در آنتلոպ پروانه (General Public License(GPL نیز موجود است. دیگر ویژگی خاص پایتون این است که ساختار سینتکس کمتری نسبت به سایر زبان ها دارد.
می توان این طور نتیجه گرفت که پایتون یک Interpreted است زیرا در زمان اجرا توسط مترجم پردازش می شود و  قبل از اجرای آن لازم نیست برنامه خود را کامپایل کنید. سینتکس پایتون تا حدی مانند PERL و PHP است.

سی شارپ چیست؟

سی شارپ توسط مایکروسافت توسعه یافته و توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تأیید شده است. سی شارپ یک زبان مدرن و مستقیم است که توسط Anders Hejlsberg و تیمش در طول رویداد of.Net Framework ساخته شد.
سی شارپ  برای زیرساخت های زبان مشترک یا (Common Language Infrastructure (CLI در نظر گرفته شده است ، که شامل کد قابل اجرا و تنظیم زمان اجرا است که امکان استفاده از زبان های سطح بالا مرتب شده بر روی سیستم عامل ها و معماری های کاملاً متفاوت کامپیوتری را فراهم می کند.

مقایسه کلی

تفاوت های اساسیPython#C
کاراییپایتون به عنوان مجری زبان به کار گرفته می شود. با اجرای پایتون کامپایلر JIT ، اجرای برنامه پایتون بهبود می یابد. پایتون بخاطر یادگیری ساده و توسعه سریع مشهور است.سی شارپ ی تواند یک تساوی کوچک در این خصوص داشته باشد. سی شارپ به عنوان زبان کامپایل شده اجرا می شود.
اگر در مورد عملکرد صحبت کنیم ، سی شارپ به دلیل داشتن فریم ورک مشترک و زیرساخت زبان مشترک سریعتر است.
راحتی در استفادهنسبتاً کار با آن ساده است.کار با سی شارپ در مقایسه با پایتون دشوارتر است.
سینتکسدستور زبان پایتون به سیستم مرتب سازی پویای خود باز می گردد. به عنوان مثال در پایتون لازم نیست مقدار کمترین امتغیر علام شوند.به نظر می رسد که سی شارپ کمی پیچیده و سر در گم است چرا که اعلام متغیرهای عضو گروه مهم است و این متغیرها باید قبل از استفاده اعلام شوند.
کتابخانه هاپایتون دارای کتابخانه های متعددی است و از این لحاظ در امر توسعه و انعطاف پذیری جایگاه خوبی دارد.
علاوه بر این پر از کتابخانه عرفانی سخاوتمندانه است. پایتون در توسعه و انعطاف پذیری پیروز می شود. نوشتن کتابخانه معمولی پایتون آسانتر (و سرگرم کننده) آسانتر است.
برخوردار از کتابخانه مبتنی بر NET Framework. که پشتیبانی گسترده ای را برای توسعه سی شارپ فراهم می کند.
میزان مفید بودن برای برنامه نویسپایتون یک برنامه تولیدی اضافی را برای برنامه نویسان فراهم می کند که ترکیبی از ماهیت پویا زبان، کلاس سینتکس و همچنین راحتی یک مجموعه کتابخانه بزرگ از کد از پیش نوشته شده که ممکن است مورد استفاده مجدد قرار گیرد و نسبتاً ساده است. سی شارپ برای پروژه های بزرگ مفید است.

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های پایتون و سی شارپ پرداختیم. سی شارپ و پایتون هر یک ویژگی های خاص خود را دارند که باید با توجه به نوع پروژه ای که روی آن کار می کنید آن ها را انتخاب کنید.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید