آشنایی با تفاوت های جنکینز و بامبو

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
بامبو Bamboo یک سرور CI / CD از Atlassian است. بامبو به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به طور خودکار برنامه، ساخت، ادغام و سپس آماده سازی برنامه را تهیه نمایید. بامبو با ابزارهای Atlassian’s alternative مثل Jira (مدیریت پروژه) و Hipchat (ارتباط تیمی) همکاری می کند. جنکینز Jenkins نیز که یکی از مشهورترین ابزارهای CI / CD در بازار است. جنکینز به توسعه دهندگان اجازه می دهد بطور خودکار به ساخت و ادغام و بررسی کد ها بپردازید.
در این مقاله می خواهیم به آشنایی با تفاوت های جنکینز و بامبو بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های جنکینز و بامبو

بیایید قبل از این که به سراغ آشنایی با تفاوت های جنکینز و بامبو برویم.

بامبو چیست؟

بامبو سرویس که تا زمانی که آن را با Bitbucket و JIRA مورد استفاده قرار دهید و مایلید پاسخ CI خود را دریافت کنید قدرت خود را حفظ می کند. بامبو برای استفاده مستقیم است و کاربران در زمان کمتری می توانند کارهای مختلفی را به انجام برسانند. توسعه دهندگانی که می خواهند ظرفیت آمادگی برنامه خود را افزایش دهند و مشتاق اند که از رابط کاربری مستقیم استفاده کنند؛ می توانند از بامبو استفاده نمایند.

جنکینز چیست؟

در ابتدا به عنوان ابزاری برای اتوماسیون ایجاد شد و از زمان تبدیل شدن به یک پلت فرم چند وجهی با بیش از ۱۴۰۰ افزونه برای ابزارهای جایگزین سیستم نرم افزاری استفاده می شود. این افزونه ها جنکینز را به ۵ حوزه گسترش می دهند: سیستم عامل ، مدیریت UI ، مدیریت فایل متنی ASCII و مدیریت ساخت. این امر به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا سریعاً اشکالات را مرتفع کرده و در نهایت سریعتر به نتیجه لازم دست یابند.

مقایسه کلی

در ادامه آشنایی با تفاوت های جنکینز و بامبو جدولی را ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های میان این دو مفید باشد.

تفاوت های اساسیJenkinsBamboo
متن باز بودنمنبع باز استمنبع باز نیست
هزینهرایگان استبعضی از ویژگی های آن نیاز به هزینه دارد.
ساخته شده بازبان برنامه نویسی جاوازبان برنامه نویسی جاوا
سیستم عاملWindows, Ubuntu, Red Hat, Mac OSویندوز ، لینوکس ، سولاریس
مرورگرهاChrome ، Firefox ، Internet ExplorerFirefox, Chrome, Safari, Edge
پشتیبانی از پلاگینپلاگین های زیادی را پشتیبانی می کند.خیلی از پلاگین ها در مقایسه با جنکینز در بامبو پشتیبانی نمی شوند.
پشتیبانیپشتیبانی از منبع باز بودن و انجمن هادر مقایسه با جنکینز از پشتیبانی چندانی برخوردار نیست

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های جنکینز و بامبو پرداختیم. در هنگام تنظیم صحیح ابزار CI / CD ، لازم است بودجه خود، منابع داخلی، و در نتیجه مقدار وقت خود را که می خواهید هزینه یادگیری و راه اندازی را بپردازید ، در نظر بگیرید. اگر زاویه DIY دارید و به عملی ترین مهارت احتیاج دارید و در این صورت جنکینز می تواند انتخاب خوبی باشد.
به یاد داشته باشید که ابزار CI / CD یکی از ابزارهایی است که می تواند در توسعه سیستم نرم افزاری کمک زیادی به شما کند.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید