آشنایی با تفاوت های بوت استرپ و وردپرس

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
بوت استرپ Bootstrap یک فریم ورک فرانت اند برای توسعه برنامه های وب است که منبع آزاد محسوب می شود و توسط تیم اصلی توسعه Bootstrap ساخته شده و توسط مارک اتو، جاکوب تورنتون طراحی شده است. بوت استرپ در ابتدا در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و در ساخت آن از HTML ، CSS ، Sass ، Less و JavaScript استفاده شده است. بوت استرپ در ابتدا با نام Twitter Blueprint شناخته می شد.
وردپرس WordPress یک سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) است که به کاربران امکان می دهد وب سایت ها و وبلاگ های پویا ایجاد کنند. وردپرس ابزاری برای مدیریت پرونده ها و پوشه های رسانه ای است. وردپرس محبوب ترین سیستم وبلاگ نویسی در وب است و امکان سفارشی سازی ، بروزرسانی و مدیریت وب سایت را از CMS back-end (سیستم مدیریت محتوا) و مؤلفه های آن فراهم می کند.
در این مقاله می خواهیم به آشنایی با تفاوت های بوت استرپ و وردپرس بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های بوت استرپ و وردپرس

بیایید پیش از آن که به سراغ تفاوت های بوت استرپ و وردپرس برویم، مختصری راجع به این دو بیشتر بدانیم.

بوت استرپ چیست؟

بوت استرپ عمدتا بر اساس قالب های طراحی شده با HTML و CSS نوشته شده است و از فرم های مختلف، پسوندهای مبتنی بر JavaScript و سایر اجزا استفاده می کند. بوت استرپ نسخه جدید خود را با نام Bootstrap 2 با ویژگی های بیشتر و مؤلفه های جدید منتشر کرده و در نسخه های موجود نیز تغییراتی ایجاد کرده است که از جمله آن پشتیJبانی از Google Chrome ، Firefox ، IE ، Opera و Safari است.
بوت استرپ برای توسعه پروژه های سازنده پاسخگو و تلفن همراه استفاده می شود. بوت استرپ قابلیت این را دارد که به توسعه سازگار بپردازد و صفحاتی ایجاد کند که در سیستم های مختلف و صفحات مختلف پاسخگویی لازم را داشته باشد. بوت استرپ به کمک HTML و CSS می تواند به راحتی در طیف گسترده ای سفارشی سازی شود.
بوت استرپ یکی از مخازن برتر رتبه بندی شده در Github است.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز (CMS) است که تمام داده ها از جمله متن، عکس، موسیقی، اسناد و غیره را ذخیره کرده و در وب سایت در دسترس قرار می دهد. این امر در ویرایش ، انتشار و تغییر محتوای وب سایت کمک می کند. وردپرس در ابتدا در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۰۳ توسط مت مولدنوه و مایك لیتیل منتشر شد. وردپرس در در اکتبر ۲۰۰۹ به صورت منبع باز مطرح گردید.
وردپرس اجازه می دهد تا مدیریت اطلاعات کاربر مانند تغییر نقش کاربران به (مشارکت کننده ، مشترک ، نویسنده ، ویرایشگر یا مدیر) ، ایجاد یا حذف کاربر ، ایجاد رمز عبور و اطلاعات کاربر را به راحتی مدیریت نمایید. نقش اصلی مدیر کاربر ، تأیید اعتبار است وردپرس اجازه می دهد تا نمای سایت و عملکرد را تغییر دهید. وردپرس شامل تصاویر، شیوه نامه ها، پرونده های قالب و صفحات سفارشی است. وردپرس ابزاری برای مدیریت پرونده ها و پوشه های رسانه ای است که در آن می توانید فایلهای رسانه را به راحتی در وب سایت ما بارگذاری ، سازماندهی و مدیریت کنید.
در وردپرس چندین افزونه در دسترس است که عملکردها و ویژگیهای دلخواه را با توجه به نیاز کاربر فراهم می کند و اجازه می دهد تا کل مطالب به زبانی که برای کاربر راحت تر است ترجمه شود. وردپرس چندین ابزار بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را فراهم می کند که سئو سایت را ساده می کند. وردپرس یک سیستم عامل منبع باز است و به صورت رایگان در دسترس است.

مقایسه کلی

در ادامه آشنایی با تفاوت های بوت استرپ و وردپرس جدولی را ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

تفاوت های اساسیBootstrapWordPress
تعریفBootstrap یک فریم ورک HTML ، CSS و JavaScript مبتنی بر توسعه وب سایت ها و تلفن همراه است.وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) است که به کاربران امکان می دهد وب سایت ها و وبلاگ های پویا ایجاد کنند.
 
استفادهمورد استفاده در توسعه فرانت اند.
به صفحه HTML زیبایی ظاهری می دهد.
می توان یک سایت کامل را به کمک وردپرس طراحی و سفارشی سازی کرد.
مزایابهبود نمای UI.خیلی راحت می توان در عرض چند ساعت به کمک وردپرس یک سایت کامل را حاضر کرد.
استفاده از Real Timeتوسعه وب.وبلاگ ها و وب سایت
برنامه های کاربردیتوسعه فرانت اند و UIوبلاگ ها و وب سایت

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های بوت استرپ و وردپرس پرداختیم.
این که بوت استرپ را انتخاب می کنید یا وردپرس را بستگی به نوع خواست و پروژه شما دارد. اگر وردپرس را انتخاب نمایید تنها کاری که باید بکنید تهیه و مدیریت محتوا است اما با انتخاب بوت استرپ باید کار با CSS و HTML و استفاده آن ها را بدانید.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید