تفاوت بین ASP.NET و NET.

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
یکی از رایج ترین اشتباهات موجود میان برنامه نویسان این است که ASP.NET و .NET را یکی می دانند و این در حالی است که میان این دو تفاوت وجود دارد. در این مقاله ما می خواهیم بدانیم که چه تفاوتی بین ASP.NET و NET. وجود دارد.
NET یک فریم ورک نرم افزاری یا زیرساختی است که توسط مایکروسافت ساخته شده است. از طرف دیگر ASP.NET یک برنامه وب است که برای ساخت برنامه های مختلف استفاده می شود و این گرچه تفاوت اساسی میان این دو است اما همه آن نیست. بیایید بیشتر به بررسی این مسئله بپردازیم.

چه تفاوتی بین ASP.NET و NET. وجود دارد ؟

در ادامه به سه مورد از بزرگ ترین تفاوت های موجود میان ASP.NET و NET. اشاره کرده ایم.

مورد یک

NET. یک فریم ورک یا زیرساختی است که بر روی آن برنامه های مختلفی ساخته می شوند. اما ASP.NET را می توان به عنوان برنامه ای که در فریم ورک NET. ساخته شده است در نظر گرفت. از طرفی ASP.NET برنامه ای است که برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می شود.

مورد دو

NET. م از کنسول و هم از برنامه های وب پشتیبانی می کند. یکی از مؤلفه های مهم NET برنامه مشترک Common Language است که یک بستر خنثی را برای انجام کارهای مختلف مانند مدیریت حافظه ، کنترل استثناء ، اشکال زدایی ، ایمنی کد و گردآوری فراهم می کند.
ASP.NET معماری کنترل شده و یک مدل اتصال دهنده سمت سرور را ارائه می دهد. همچنین می توان مجموعه ای از کلاسهای NET. نام برد که به پردازش درخواست HTTP کمک می کند و همچنین پاسخ های مربوطه را تولید می کند. ASP.NET که بر روی NET. ساخته شده است می تواند از هر زبانی استفاده کند.

مورد سه

کتابخانه های NET. شامل كلاس هاي قابل استفاده مجدد ، رابط ها و غيره است. سيستم نوع معمول مي تواند از طريق اين فریم ورک براي اعلام ، استفاده و مديريت انواع مختلف داده ها ، كلاس ها ، توابع و غيره استفاده شود. این فریم ورک همچنین از ادغام متقابل زبان پشتیبانی می کند و در این فرایند تمام کد منبع استفاده شده برای تبدیل به یک زبان واسطه استفاده می شود و این زبان میانی به زبان ماشین تبدیل می شود. از طرف دیگر وقتی نمونه ای از هر صفحه ایجاد می شود ، رویداد PreInit رخ می دهد و متد Page_PreInit را فراخوانی می کند. این موضوع صفحه را تنظیم می کند و یکنواختی را به ارمغان می آورد. رویداد بعدی که رخ می دهد رویداد Init است که اشیاء موجود در صفحه را آغاز می کند. پس از انجام این کار رویداد Load فراخوانی می شود و کنترل کننده رویداد page_load اجرا می شود. رویداد Init اولین بار که درخواست شود صفحه بارگیری می شود. هرگاه درخواستی انجام شود ، صفحه بارگیری می شود و پس از دریافت پاسخ، بارگیری رخ می دهد.

کلام آخر

سه مورد بالا نشان می دهد که چه تفاوتی بین ASP.NET و NET. وجود دارد. به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که NET. فریم ورکی است که موارد بیس اولیه را برای اجرای همه برنامه های مختلف فراهم می کند و ASP.NET برای ساختن برنامه های فریم ورک دات نت استفاده می شود.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید