آشنایی با تفاوت های Sass و CSS

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Sass مخفف Systematically Awesome Style Sheets است؛ Sass در حقیقت یک پردازنده CSS است. Sass یک برنامه افزودنی CSS است که برای افزودن قدرت و استایل مورد استفاده قرار می گیرد. Sass شما را تشویق می کند تا عوامل ، اصول تنظیم شده ، واردات درون خطی ، میکسین و غیره را مورد استفاده قرار دهید و البته این تنها بخشی از مواردی است که Sass به شما ارائه می کند و همه آن در یک ساختار زبانی کاملاً خوب از نظر CSS صورت می پذیرد.
Sheets یک زبان سبک است که برای به تصویر کشیدن معرفی گزارشی که به زبانی مانند HTML نوشته شده است استفاده می شود. CSS نوآوری بنیادی در شبکه جهانی وب ، HTML و JavaScript است.
در ادامه می خواهیم به آشنایی با تفاوت های Sass و CSS بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های Sass و CSS

Sass یک نوآوری تقویت شده از CSS پایدار است و و زمینه ای است که استایل record را به طور منظم و اساسی ترسیم می کند. Sass با برخورداری از الگوهای بسیار وسیع با حفظ کارآمدی برای اجرای الگوهای کوچک با سرعت بسیار کم، فوق العاده است.
Sass برای اولین بار توسط همتون کاتلین برنامه ریزی شد و در سال ۲۰۰۶ توسط ناتالی ویزنباوم ایجاد گردید؛ پس از بهبود اساسی ، ناتالی ویزنباوم و کریس اپپشتین Sass را با SassScript ، یک زبان نویسی ساده و با استفاده از پرونده های Sass گسترش دادند. CSS در نظر دارد تا بتواند پارتیشن معرفی و ماده از جمله طراحی، رنگ و فونت را تقویت کند. این تقسیم بندی می تواند قابلیت دسترسی به محتوا را بهبود بخشد، قابلیت تنظیم و کنترل بیشتری در خصوص ویژگی های مقدماتی فراهم می نماید. صفحات مختلفی را برای اشتراک گذاری قالب بندی با نشان دادن CSS مربوطه در یک سند مختلف CSS تقویت می شوند.
Sass تعداد بیشتری از نکات برجسته را نسبت به برخی دیگر از نوآوری های CSS در خارج از آن فراهم می آورد. تیم Sass Core بطور متناوب برای ادامه کار و همچنین پیشرو بودن، تلاش های نسبتاً خوبی را انجام داده است.
قبل از CSS ، تقریباً هر ویژگی ای ضبط HTML درون نشانه HTML موجود بود و کلیه رنگ های متن، سبک های بنیاد، آرایش مؤلفه ها، حاشیه ها و اندازه ها باید به وضوح و به طور منظم بیش از یک بار در داخل HTML نمایش داده می شد. CSS به سازندگان این فرصت را می دهد تا مقدار زیادی از آن داده ها را به یک سند دیگر یعنی template منتقل کنند و این در کل درگیری ها کار با HTML را کاهش می دهد.

مقایسه کلی

در ادامه آشنایی با تفاوت های Sass و CSS جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های اساسی میان این دو مفید باشد.

تفاوت های اساسی SASSCSS
معماریOriented و جامعپیچیده
زبانبر اساس SaasScript.در ادغام با HTML کار می کند.
سینتکس عبارتSASS بلوک ها را حذف می کند و از indentation های مخصوص استفاده می نمایند.از semicolon استفاده می نماید.
متغیر باعث افزایش استفاده از CSS می شود زیرا امکان استفاده مجدد از متغیرهایی را می دهد که در یک ویژگی مانند یک font stack سود می برند.اجازه استفاده مجدد از متغیر را نمی دهد و ممکن است منجر به بازنویسی کدها در بعضی مواقع شود.
قابلیت اشتراکSAAS به ما امکان می دهد خصوصیات CSS را در سراسر کد به اشتراک بگذاریم.یک ویژگی را می توان در یک بلوک کد مشخص کرد.
تودرتوییSAAS تو در تویی انتخاب کنندگان CSS با ساختار سلسله مراتبی خاص را آغاز می کند.عدم اجازه در استفاده از سلکتورهای CSS ممکن است منجر به درگیری شود و یک قطعه کد را برای برنامه نویس به خطر اندازد.
وابستگیSAAS یک زبان قبل از پردازش است که در CSS گردآوری شده است.CSS را می توان به همراه HTML برای استایل کردن صفحات وب و تقویت آنها استفاده کرد.

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های Sass و CSS پرداختیم.
SASS پیش پردازنده CSS است که به شما این امکان را می دهد تا از فاکتورها ، فعالیتهای علمی ، ترکیبات ، حلقه‌ها ، ظرفیتها ، واردات و سایر ویژگیهای جذاب استفاده کنید که ترکیب CSS را به میزان قابل توجهی بیشتر می کند. SASS قادر است ویژگی های استاندارد CSS را گسترش دهد.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید