مقایسه ویژگی های WLAN و WWAN

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
WLAN و WWAN شبکه های بی سیم برای تنظیم دستگاه های ارتباطی فرستنده و گیرنده مانند دسکتاپ، لپ تاپ، برنامه های تلفن همراه و شبکه های تجاری متصل به اینترنت در مایکروویو مورد استفاده قرار می گیرند. WLAN و WWAN یک فناوری شبکه رایانه ای هستند که به دستگاه های کاربر اجازه می دهند تا بدون سیم های متصل، به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویژگی های WLAN و WWAN بپردازیم.

مقایسه ویژگی های WLAN و WWAN

چهار دسته اصلی شبکه بی سیم وجود دارد.

  • شبکه محلی بی سیم
  • شبکه بی سیم منطقه شهری
  • شبکه گسترده بی سیم
  • شبکه شخصی بی سیم

آشنایی با تفاوت های WLAN و WWAN

در ادامه مقایسه ویژگی های WLAN و WWAN جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های اساسی میان این دو مفید باشد.

ویژگی هاWLANWWAN
اختصارWLAN مخفف شبکه های محلی بی سیم است که به آن LAWN نیز گفته می شود که شبکه بی سیم محلی است.WWAN مخفف شبکه گسترده بی سیم است.
کاراییعملکرد WLAN در مقایسه با سایر شبکه های بی سیم بالا است.عملکرد WWAN در مقایسه با سایر شبکه های بی سیم کم است.
کاربرداز آن در انتشار شبکه های سیمی موبایل استفاده می شود.از طریق اینترنت یا دسترسی در فضای باز از طریق چندین سیستم ماهواره ای به عنوان طیف ۳G و ۴G از دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود.
استانداردهااستانداردهای WLAN عبارتند از HiperLAN ، Wi-Fi و IEEE 802.11استانداردهای WWAN در ۲G و ۳G اندازه گیری می شود.
فناوریWLAN شبکه موقتی است که با تعداد محدودی از کاربران در فاصله کوتاه و بدون دسترسی به منابع یا منابع شبکه تشکیل شده است.متعلق به خانواده GSM ، CDMA یا CDMA 2000 است. برای انتقال و دریافت داده ها به cellular family تعلق دارد.
سرویس هااین سرویس به لپ تاپ دسکتاپ، برنامه موبایل و کلیه دستگاه های موجود در اینترنت ارائه می دهد.این سرویس فقط برای تلفن های هوشمند و تبلت ها ارائه می شود.
نصب و راه اندازیWLAN یک روش مقرون به صرفه است و می تواند در ۲۴ ساعت تنظیم شود.جایگزینی اتصال WWAN پر هزینه است و برای دسترسی به خدمات اینترنتی که بالا است ، باید قرارداد ISP را برای آن برقرار نمود.
امنیتWLAN مانند WWAN امن نیست.WWAN به دلیل رمزگذاری ۱۲۸ بیتی بهترین امنیت را در مقایسه با WLAN فراهم می کند.
سرعتWLAN به دلیل استقرار کوتاه مدت سریعتر از WWAN عمل می کند.WLAN سریع نیست زیرا دارای محدوده دسترسی جهانی است.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های WLAN و WWAN پرداختیم. WWAN از مخابرات استفاده می کند در حالی که WLAN برای عملکرد خود از آن استفاده نمی کند. WLAN در شرایط ایمنی کار می کند که WWAN آنقدر امن نیست. WLAN به دلیل پوشش سریعتر از WWAN است. WLAN برای استفاده موثر از آن DLNA استفاده می نماید. اگر کاربر می خواهد یک اتصال اینترنتی در خانه خود برقرار کند ، می تواند WLAN را انتخاب نماید اما اگر به دنبال ارائه خدمات اینترنتی هستید WWAN می تواند گزینه بهتری باشد.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید