مقایسه ویژگی های Appium و Selenium

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Appium و Selenium هر دو ابزار تست اتوماتیک بسیار محبوب در بازار فناوری اطلاعات است. همان طور که می دانید تدوین یک برنامه کار وقت گیری است و علاوه بر این آزمایش ها و تجزیه و تحلیل دستی هم نمی تواند خیلی نتیج دقیقی به همراه داشته باشد. بنابرین در چنین شرایطی تست های Appium و Selenium می توانند خیلی مفید باشند.
در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویژگی های Appium و Selenium بپردازیم.

مقایسه ویژگی های Appium و Selenium

Appium و Selenium آزمایش یکپارچه سازی اساسی را انجام می دهند. Selenium به طور عمده برای هر نوع برنامه وب توسعه یافته در بازار فعلی طراحی شده است و محدودیتی در انجام در دنبال کردن فناوری های وب در صورت انجام تست های خودکار ندارد.
Selenium می تواند از هر نوع مرورگر رایج یا محبوب موجود در بازار و همچنین سیستم عامل هایی مانند ویندوز ، لینوکس یا MACOS پشتیبانی کند.
Appium به طور عمده برای هر نوع برنامه بومی طراحی شده است ، به ویژه برای انجام تست اتوماسیون مناسب در هر زمانی. در Appium می توان به تست انواع برنامه های طراحی شده با IOS و android و حتی ترکیبی از android و IOS پرداخت.

مقایسه کلی

در ادامه مقایسه ویژگی های Appium و Selenium جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های Appium و Selenium مفید باشد.

تفاوت های اساسیAppiumSelenium
کلیAppium یک نرم افزار منبع باز برای تست اتوماتیک است و می تواند در انواع برنامه های بومی و غیر بومی و نواع برنامه های طراحی شده با IOS و android و حتی ترکیبی از android و IOS مورد استفاده قرار گیرد.
این تست از نوع خرابی سیستمیک ناشی از هرگونه نصب بعد از patch و نصب برنامه جلوگیری می کند.
Selenium یک ابزار تست خودکار محبوب است برای هر نوع برنامه وبی طراحی شده است. این ابزار تست از کلیه مرورگرهای محبوب فعلی و هر سیستم عامل مانند Windows ، Linux یا MACOS و غیره پشتیبانی می کند.
طراحیAppium عمدتا به عنوان سرور HTTP طراحی شده است و از هر نوع برنامه موبایلی پشتیبانی می نماید و به عنوان سرور HTTP برای توسعه لازم است. Appium عمدتاً روش کار node JS را دنبال می نماید اما نه به وسیله کد جاوا یا کد JS . بنابرین یک توسعه  دهنده برای این که از تست خودکار Appium برای برنامه های تلفن همراه استفاده کند باید Node JS را نصب نماید.Selenium به طور عمده برای حفظ منطق اتوماسیون به طور خاص در مورد برنامه های وب یا وب سایت ها طراحی شده است و اساساً به این صورت طراحی شده است که می تواند با استفاده از اقدامات مرورگر به طور خودکار با برنامه ارتباط برقرار کند.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های Appium و Selenium پرداختیم.
Appium و Selenium ابزارهای تست خودکار محبوبی برای برنامه موبایل و برنامه وب هستند و از ان جا که هر دو  از همه زبانهای برنامه نویسی از جمله جاوا ، #PHP ، C  پشتیبانی می کنند ، استفاده از آن توسط توسعه دهنده به هر زبانی که نیاز باشد بسیار آسان است.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همره باشید.

به اشتراک بگذارید