مقایسه تفاوت های لینوکس و ابونتو

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
لینوکس Linux یک سیستم عامل منبع باز است. لینوکس یک برنامه نیست بلکه واسط بین نرم افزار و سخت افزار است. لینوکس یکی از بهترین نرم افزارهایی است که پایداری و وابستگی بالایی را ارائه می دهد. لینوکس از آن جهت که مستقل از پلتفرم است رایگان و آسان است.
اوبونتو Ubuntu سیستم عامل منبع باز و آزادی است که توسط لینوکس عرضع شده است. اوبونتو در نسخه های متفاوت دسکتاپ، PC، سرور ابونتو و هسته اوبونتو که برای شبکه ای از دستگاههای فیزیکی ساخته شده است؛ عرضه شده است. در این مقاله قصد ما مقایسه تفاوت های لینوکس و ابونتو است.

مقایسه تفاوت های لینوکس و ابونتو

استفاده از لینوکس در بین سرورها بسیار زیاد است و اکثر سرورهای وب در سراسر جهان بر روی سیستم عامل مبتنی بر لینوکس کار می کنند. اگرچه ویندوز و MAC به عنوان سیستم عامل در رایانه های شخصی استفاده بالایی دارند اما لینوکس همچنان در بازار محبوبیت و طرفداران خود را دارد.
اوبونتو مبتنی بر هسته لینوکس است و یکی از توزیع های لینوکس محسوب می شود. اوبونتو پروژه ای بود که توسط مارک شاتل از آفریقای جنوبی آغاز شد و حالا پرکاربردترین نوع سیستم عامل مبتنی بر لینوکس در تاسیسات دسک تاپ است. اوبونتو یک سیستم عامل دوستانه و به اندازه کافی پایدار فراهم می کند که هدف آن جذب درصد متوسطی از کاربران کامپیوتری است. نصب اوبونتو ساده است و همین سادگی مفهومی است که در متمایز ترین ویژگی اوبونتو است.

هسته لینوکس هسته اصلی سیستم عامل است که معادل موتور آن محسوب می شود و سیستم عامل لینوکس مبتنی بر این هسته است.
ابونتو در نصب پیش فرض خود دارای نرم افزارهای متنوعی همچون Firefox و چندین بازی سبک مانند شطرنج و سودوکو است. همان طور که اشاره شد اوبونتو توسط لینوکس عرضه شده و Fedora و Debian سایر محصولات مشابه اوبونتو هستند اما ابونتو در این میان از همه محبوب تر است.
گرچه لینوکس مانند ویندوز و MAC کاربر پسند نیست اما به ندرت خراب می شود و قابل اعتماد است و نا امیدتان نمی کند.
اوبونتو مانند همه سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس دارای مشکلات ناشی از ویروس بسیار کمی است و بیشتر اوقات می توان بدون نرم افزار ضد ویروس آن را اجرا کرد.
لینوکس منبع باز است بنابراین اکثر کاربران می توانند آن را تغییر دهند، بنابراین دامنه آن از تلفن تا رایانه علامت گذاری می شود. یکی دیگر از ویژگی های جذاب لینوکس انعطاف پذیری آن است و اگر ویژگی ای را در آن دوست نداشته باشید می توانید آن را تغییر دهید.

مقایسه کلی

در ادامه مقایسه تفاوت های لینوکس و ابونتو جدولی را ارئه کرده ایم که می تواند در شناخت عمده ترین تفاوت های این دو مفید باشد.

تفاوت های اساسیLinuxUbuntu
توضیحاتدارای چندین توزیع بر اساس هسته لینوکس استیکی از توزیع های مبتنی بر هسته لینوکس
راجتی در استفادهخط فرمان برای یک کاربر خانگی چالش برانگیز است!توزیع لینوکس مبتنی بر دسکتاپ را ارائه کرده که کاربرپسند تر است.
میزان پایداری
Variation
سرور و انواع مبتنی بر Variation در دسترس هستندسرور، انواع مختلفی از هسته، و دسک تاپ مبتنی بر varieties در دسترس است.
امنیتامنیت بالایکی از امن ترین سیستم عامل ها
انعطاف پذیریاجزای آن به راحتی عوض می شوند.مبتنی بر هسته لینوکس است که باعث انعطاف پذیری آن می شود.
قابلیت اطمینانهمیشه مطمئن و ایمن است و به همین دلیل در دنیای تجارت حرف اول را می زند.بعد از سال های سال استفاده باز هم از آن راضی خواهید بود.
پشتیبانی انجمناز فروم ها و انجمن های پشتیبان خوبی برخوردار است.نسبت سایر انجمن های پشتیبان لینوکس در سطح پایین تری است و نیاز به بهبود دارد.

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه تفاوت های لینوکس و ابونتو پرداختیم. دستورات اوبونتو نیز از همان استانداردی پیروی می کنند که توزیع استاندارد لینوکس از آن پیروی می کند، اما در عین حال ، اوبونتو مجموعه استاندارد و لیست ویژگی های خاص خود را دارد. سیستم لینوکس را می توان در سخت افزارهای مختلف رایانه ای ، تلفن های هوشمند ، لپ تاپ ها و غیره نصب کرد اما اگرچه ممکن است به محبوبیت MAC و ویندوز در بازار دسکتاپ نرسد اما ابونتو، این فرزند خلف لینوکس موجب محبوبیت و ایجاد یک سهم مجزا در بازار برای آن شده است.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید