چگونگی طراحی سایت رایگان توسط خودمان

بسیاری از افراد در فکر این هستند که خودشان طراحی سایت را انجام دهند. از یک طرف به دلیل کرونا و از طرف دیگر به دلیل اینکه در شهرهای بزرگ، ترافیک زیاد و زمان کم است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند خرید خود را به صورت آنلاین انجام بدهند. به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب و کار به سمت کسب و کار الکترونیک رفتند. طراحی سایت توسط خودمان می تواند هزینه های راه اندازی سایت را بسیار کمتر کند.

برای اینکه طراحی سایت را خودتان انجام دهید، باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. در واقع مهم ترین پیش نیاز ورود به دنیای طراحی سایت و برنامه نویسی همین تسلط به زبان انگلیسی است. دلیل این امر این است که بسیاری از منابع عالی در زمینه آی تی و تکنولوژی به زبان انگلیسی موجود است. به همین دلیل باید زبان انگلیسی را بدانید تا بتوانید از این منابع به خوبی استفاده کنید.

شما می توانید طراحی سایت خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید یا اینکه خودتان اقدام به طراحی سایت کنید. تعرفه طراحی سایت متفاوت است و شما اگر می خواهید که طراحی سایت رایگان خود را به بیرون بسپارید باید هزینه طراحی سایت را بپردازید. همچنین اگر قصد دارید تا طراحی سایت را خودتان انجام دهید، می توانید به سایت هایی که آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی قالب وردپرس و… می دهند مراجعه کنید.

یادگیری طراحی سایت به شما کمک می کند تا اگر زمانی سایت شما با مشکلی رو به رو شد خودتان مشکل آن را برطرف کنید. بنابراین اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید با ما در این مقاله همراه باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد ساخت سایت رایگان بیشتر صحبت کنیم.

تاریخچه ی اولین سایت اینترنتی:

اولین وب سایت جهان در سال ۱۹۹۱ و توسط تیم برنرز لی به جهان معرفی شد. این آدرس همچنان قابل دسترس است. وب سایت تیم برنرز لی بسیار ساده بوده و فقط از چند متن و لینک برای ساخت آن استفاده شده است.

طراحی سایت رایگان خود را از کجا آغاز کنیم؟

همانطور که در قسمت تاریخچه به وجود آمدن سایت توضیح دادیم، سایت های ابتدایی بسیار ساده بودند اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، صفحات وب سایت ها روز به روز زیباتر شدند و توانستند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

سایت ها به طور کلی از دو قسمت تشکیل شده اند:

  • فرانت اند (Front end): قسمتی که در دید عموم قرار داد و کاربر می تواند آن را ببیند.
  • بک اند (Back end): این قسمت مربوط به محاسبات سمت سرور مربوط به وبسایت می شود.

در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که برای طراحی سایت رایگان به آنها نیاز دارید.

یادگیری HTML

HTML مانند اسکلت و چهارچوب سایت است. زبان اچ تی ام ال HTML یک زبان نشانه گذاری است و بخش ظاهری یا فرانت اند توسط همین زبان نشانه گذاری ایجاد می شود. برای اینکه طراحی سایت خود را به خوبی انجام دهید باید آشنایی کاملی با زبان HTML داشته باشید. یادگیری این زبان دشوار نیست و اگر تلاش کنید یک هفته ای می توانید آن را یاد بگیرید.

یادگیری CSS

یادگیری زبان HTML بسیار مهم است، اما به تنهایی نمی تواند باعث زیبایی ظاهر سایت شما شود. برای اینکه بتوانید صفحات وب سایت زیبایی را طراحی کنید باید زبان CSS را نیز یاد بگیرید. یادگیری HTML و CSS و استفاده از هر دو می تواند به شما کمک کند تا صفحات وب سایت شما زیبا باشند. استفاده تنها از HTML فقط یک وب سایت ساده مانند اولین وب سایت جهان را در اختیار شما قرار می دهد.

زبان CSS  نسبت به زبان HTML کمی پیچیده تر و دشوارتر است ولی یادگیری آن نسبتاً ساده تر است، زیرا وقتی اولین کدهای خود را می نویسید و شاهد زیباتر شدن محیط وب سایت خود می شوید قطعاً انگیزه بیشتری برای یادگیری این زبان خواهید داشت.

یادگیری JavaScript

با یادگیری دو قسمت قبل با بخش مهمی از عناصر تشکیل دهنده صفحات وب آشنا شدید و می توانید با استفاده از HTML و CSS صفحات زیبا و نسبتاً خوبی را طراحی کنید یا وب سایت تان را ویرایش و شخصی سازی کنید. اما اگر قصد دارید از امکانات بیشتری در طراحی سایت رایگان خود استفاده کنید، باید به سراغ یادگیری JavaScript بروید. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است و برای یادگیری آن باید مدت زمان بیشتری وقت صرف کنید.

قوانین روان شناسی که در طراحی سایت باید رعایت شود

در هنگام طراحی سایت باید موارد مختلفی را مد نظر داشت. یکی از این موارد رعایت اصول روانشناختی است. ممکن است در نگاه اول این مورد زیاد مهم به نظر نرسد اما باید تأکید کنیم یکی از مواردی که باعث افزایش سود و افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) می شود، همین قوانین روان شناسی است.

کاهش گزینه های قابل انتخاب توسط کاربر

زمانی که کاربر چندین محصول را درکنار هم می بیند قطعاً دچار سردرگمی می شود و باید زمان بیشتری را صرف انتخاب خوب کند و به همین دلیل ممکن است از خرید کردن منصرف شود. بنابراین بهتر است گزینه های قابل انتخاب توسط کاربر را کاهش بدهید.

قرار دادن دکمه‌های بزرگ CTA یا همان Call to action

قانون بعدی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید اندازه همین دکمه است. هرچه این دکمه ها بهتر دیده شوند کاربر زودتر روی آنها کلیک می کند.

ناهماهنگی سایت شما با سایر وب سایت ها

بسیاری از افراد زمان زیادی را در سایت های دیگر می گذرانند. بنابراین اگر می خواهید سایت شما هم مانند سایت های دیگر، کاربران زیادی داشته باشد باید با آن وب سایت ها هماهنگی داشته باشد.

امکان مقایسه محصولات با هم

به طور معمول یک انسان عادی فقط ۷ چیز را در ذهن خود نگه می دارد بنابراین اگر وب سایت شما قابلیت مقایسه محصولات با هم را دارد باید این مورد را در نظر داشته باشید.

این موارد چند مورد از نکات روان شناسی بودند که بهتر است در هنگام طراحی سایت رایگان خود این موارد را در نظر داشته باشید.

چند روش آسان برای ساخت سایت رایگان

در این قسمت مقاله قصد داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی سایت رایگان خود را طراحی کنید. سایت سازهای داخلی و خارجی به شما امکان ساخت سایت را می دهند و جزء بهترین ابزارهای طراحی سایت رایگان هستند. شما می توانید از این سایت سازها استفاده کنید.

سایت ساز وردپرس کاملاً رایگان

وردپرس یک سیستم مدیریت متن باز و رایگان است که شما با استفاده از آن می توانید وب سایت های مختلفی را ایجاد کنید. این سیستم مدیریت محتوا توسط بسیاری از برندهای معتبر جهان مانند bbc، Vogue، beyonce، wired و…، استفاده می شود. این CMS محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است و می توان گفت تقریباً ۳۰ درصد وب مسترها از آن استفاده می کنند.

یادگیری وردپرس کار سختی نیست و هر فردی با هر میزان دانش برنامه نویسی می تواند این سیستم مدیریت محتوا را برای خود شخصی سازی کند. همچنین وردپرس دارای قالب های مختلفی است که شما برای طراحی سایت خود می توانید از این قالب ها استفاده کنید. قالب وردپرس به صورت رایگان وجود دارد و شما می توانید برای طراحی سایت رایگان خود از این قالب ها استفاده کنید.

اولین پلتفرم طراحی سایت رایگان، سایت ساز Wix

یکی از قدیمی ترین کمپانی های سایت ساز در جهان، کمپانی Wix است. از مزیت این سایت ساز در حالت رایگان می توان به این اشاره کرد که به شما امکان دسترسی به تمامی بخش ها را می دهد و شما می توانید با یک اکانت رایگان از تمامی این قسمت ها استفاده کنید. اما اگر بخواهید سایتتان را توسعه بدهید باید از پلن های پولی این سایت ساز استفاده کنید.

سایت ساز سایت بیلدر SiteBuilder

از این سایت ساز اخیراً استقبال خوبی شده است و توانسته توجه وب مسترهای زیادی را به خود جلب کند. از مزیت این سایت ساز رایگان می توان به این مورد اشاره کرد که دارای قابلیت ادیتور Drag & Drop است، که همین قابلیت باعث شده تا بسیاری از افراد برای پلتفرم اصلی سایت خود از این سایت ساز استفاده کنند.

سایت ساز بهسا وب

این سایت ساز جزء سایت سازهای داخلی است. سایت ساز بهسا وب یکی از قویترین سایت سازهای داخلی است که اخیراً راه اندازی شده است. این سایت ساز توانسته بسیاری از نیاز های طراحان سایت ایرانی را پاسخ بدهد.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم در مورد چگونگی طراحی سایت بیشتر صحبت کنیم. طراحی پورتال یکی از موارد بسیار با اهمیت در طراحی سایت است، زیرا داده هایی که به صورت پراکنده جمع آوری می شوند را طبقه بندی و سازماندهی می کند. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید طراحی سایت آگهی است که می تواند پولی و یا رایگان باشد. فراموش نکنید که تبلیغات رایگان به بیشتر دیده شدن شما کمک می کند.

به اشتراک بگذارید