آشنایی با تفاوت های SOAP و HTTP

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
SOAP مخفف O- Object A-Access P-protocol است. SOAP در حقیقت پروتکلی است که که برای تبادل اطلاعات ساختاری استفاده می شود و در اجرای سرویس های وب در شبکه های مبتنی بر رایانه به کار می رود. SOAP برای قالب پیام خود به مجموعه اطلاعات XML متکی است و بعضی اوقات به پروتکل های لایه کاربرد دیگر متکی است ، مانند پروتکل انتقال انتقال (Hypertext (HTTP یا پروتکل انتقال ایمیل ساده (SMTP).
پروتکل انتقال HTTP یا (Hypertext HTTP) یک پروتکل کاربردی است که برای سیستم های اطلاعات توزیع شده ، مشارکتی و هایپرمی مدیا مورد استفاده قرار می گیرد. HTTP به طور گسترده ای به عنوان پایه ارتباطات داده ها برای شبکه جهانی وب (WWW) در نظر گرفته شده است. Hypertext یک متن ساختاری است که از پیوندهای منطقی یا لینکهای پیوندی که بین آن گره هایی که حاوی متن هستند استفاده می کند. HTTP پروتکل برای تبادل یا انتقال متن هایپرتکست است. توسعه استانداردهای HTTP در هنگام نوآوری توسط Task Force مهندسی اینترنت و کنسرسیوم جهانی Wide Web نیز به عنوان W3C هماهنگ می شود.
در این مقاله می خواهیم به آشنایی با تفاوت های SOAP و HTTP بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های SOAP و HTTP

در ادامه آشنایی با تفاوت های SOAP و HTTP جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

SOAPHTTP
SOAP از سوکت وب یا آدرس WS ، آدرس WS-Security و SOAP پشتیبانی می کند.جریان پیام HTTP هرگز از سوکت وب یا آدرس دهی WS ، WS-Security ، SWA یا MTOM استفاده نمی کند.
یک SOAP مشترک دارای قالب درختی لوجیکال است که مستقل از قالب bitstream است.HTTP از استانداردهای مختلفی مانند REST یا XML-RPC استفاده می کند.
بررسی زمان اجرا در برابر WSDL در SOAP مجاز است.این قبابلیت در HTTP موجود نیست.
پردازش خودکار SOAP با ضمیمه ها (SWA) در SOAP امکان پذیر است.در پیام HTTP جریان می یابد که فقط با سرویس های وب تعامل دارد.
پردازش خودکار مکانیسم بهینه سازی انتقال پیام (MTOM) در SOAP امکان پذیر است.گره های HTTP می توانند پیام های SWA را نیز پردازش کنند ، اما باید از دامنه پیام MIME استفاده کند و جریان طراحی برای انجام صریح پیوست ها باید انجام شود. منطق سفارشی برای استخراج و تجزیه SOAP باید نوشته شود.
SOAP پروتکل برای تبادل پیام های مبتنی بر XML است و SOAP باید از HTTP برای انتقال آن پیام ها استفاده کند که قبلاً در بخش معرفی توضیح داده شده است.HTTP یک پروتکل ارتباطی است که پیام ها را از طریق شبکه منتقل می کند که مانند SOAP نیست.
SOAP مخفف عبارت Protect Access Object Simple است که پروتکلی است که برای دسترسی به خدمات وب و بر اساس ساختار XML استفاده می شود.پروتکل انتقال Http یا Hypertext یک پروتکل انتقال استفاده شده است که به آن stateless protocol نیز گفته می شود زیرا هر دستور به طور مستقل در HTTP اجرا می شود و دستورات نیازی به دانش از دستوراتی که قبل از آن آمده اند ندارند.
SOAP مکانیکی برای برقراری ارتباط بین برنامه هایی که در سیستم عامل های مختلف در حال اجرا هستند و با فناوری های مختلف و بیشتر زمان های زبان برنامه نویسی نیز فراهم می کند.اجرای وب سایت ها با استفاده از HTTP که به طور هوشمندانه به ورودی های کاربر واکنش نشان می دهند ، دشوار است.

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های SOAP و HTTP پرداختیم؛ پیامهای SOAP اغلب در XML قالب بندی می شوند و معمولاً با استفاده از HTTP ارسال می شوند. SOAP از روش WSDL برای برقراری ارتباط بین ارائه دهنده و مصرف کننده استفاده می کند ، از طرف دیگر REST فقط در بیشتر موارد از XML یا JSON برای ارسال و دریافت داده استفاده می کند. SOAP ابتدا یک پروتکل مبتنی بر XML ایجاد می کند و سپس از HTTP در بالای یا گاهی TCP / IP نیز استفاده می کند.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید