آشنایی با تفاوت های CentOS و Debian

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
CentOS و Debian دو مورد از محصولا سیستم عامل لینوکس هستند و CentOS یک توزیع لینوکس که رایگان و منبع باز است. و کلاس آن از نوع کلاس از نوع سازمانی است – به این معنا که صنایع می توانند برای ساخت سرور از آن استفاده نمایند – CentOS  توسط یک جامعه بزرگ پشتیبانی می شود و از طریق عملکرد بالادستی آن ، Red Hat Enterprise Linux پشتیبانی می شود. Debian یک سیستم عامل رایانه ای یونیکس است که از اجزا منبع آزاد ساخته شده است و توسط گروهی از افراد تحت پروژه Debian ساخته و پشتیبانی می شود. Debian از لینوکس به عنوان هسته خود استفاده می کند. Fedora ، CentOS ، Oracle Linux توزیع کاملاً متفاوت از Red Hat Linux هستند و انواع RedHat Linux محسوب می شوند. Ubuntu و Kali و غیره انواع دبیان هستند. CentOS و Debian هر دو به عنوان سرورهای اینترنتی یا سرورهای وب مانند وب ، ایمیل ، FTP و غیره استفاده می نمایند.
در این مقاله می خواهیم به آشنایی با تفاوت های CentOS و Debian بپردازیم.

آشنایی با تفاوت های CentOS و Debian

در ادامه به سه مورد از عمده ترین تفاوت های CentOS و Debian اشاره شده است.

مورد یک

Debian معمولاً به روز رسانی بیشتری دارد و به همین دلیل ارتقاء آن به نسخه جدیدتر ساده تر است. بسیاری از افراد کار GNU / Linux خود را با Red Hat Linux آغاز کرده اند و از CentOS و Fedora در دسک تاپ خود استفاده کرده اند.

مورد دو

اگر فردی بیشتر به CentOS عادت دارد و عادت دارد که با آن کار کند یا مدتهاست که از آن استفاده می کند معمولاً تمایلی به مهاجرت به Debian ندارد CentOS و Debian هر دو بهترین گزینه ای هستند که می توان هنگام انتخاب توزیع GNU / Linux برای نصب روی سرور وب یا هر سرور دیگر خود در اختیار داشت.

مورد سه

یک مورد دیگر وجود دارد که هنگام نصب یک وب سرور باید در نظر داشته باشید. اگر یک فرد از این سرور به عنوان یک توزیع کننده استفاده کند آنگاه ممکن است نیاز به نصب cPanel نیز داشته باشد و در چنین حالتی انتخاب CentOS توصیه می شود ، زیرا به طور رسمی پشتیبانی می شود.

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های CentOS و Debian پرداختیم. CentOS و Debian هر دو در نوع خود نرم افزارهای عالی ای هستند و توسط هزاران برنامه و بسیاری از توسعه دهندگان دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اعتمادی که به این دو می شود در سطح بالایی است زیرا اجزای اصلی برنامه های مهم برای ماموریت را اجرا می کنند؛ از این رو مهم نیست که کدام یک در یک سناریوی مشخص استفاده می شود. اگر می خواهید یک کدام از آن ها را انتخاب نمایید باید بگویم فرق چندانی میان آن ها وجود ندارد و بیشتر از همه باید ببینید که از کار با کدام یک از آن ها احساس راحتی بیشتری دارید.
اگر یک دستورالعمل کلی ارائه شود ، احتمالاً CentOS تعدادی از سرورهای فعلی نسبت به نسخه های دیگر لینوکس را اجرا می کند و این برای یک مبتدی هم برای یادگیری و هم شروع بهتر خواهد بود.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید