آشنایی با تفاوت های کد نویسی و برنامه نویسی

مقدمه

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Coding یا کد نویسی و برنامه نویسی یا Programming دو رویکرد مهم در صنایع توسعه نرم افزار است.
کد نویسی در اصل فرآیند ایجاد کدها از یک زبان به زبان دیگر است.
کد نویسی می تواند زیر مجموعه برنامه نویسی نامیده شود زیرا در واقع مراحل اولیه برنامه نویسی را پیاده سازی می کند.
کد نویسی شامل نوشتن کدها به زبان های مختلف طبق دستورالعمل است.
اما برنامه نویسی فرایند تهیه یک برنامه است که در سطح دستگاه قابل اجرا است.
برنامه نویسی در حقیقت فرآیند نوشتن کدها به طور رسمی است به طوری که ورودی های انسانی و خروجی دستگاه مربوطه در همگام سازی باقی بمانند.
در این مقاله به آشنایی با تفاوت های کد نویسی و برنامه نویسی می پردازیم.

آشنایی با تفاوت های کد نویسی و برنامه نویسی

آشنایی با تفاوت های کد نویسی و برنامه نویسی

آشنایی با تفاوت های کد نویسی و برنامه نویسی

در ادامه جدولی را ارائه کرده ایم.
این جدول می تواند در درک تفاوت های عمده میان کد نویسی و برنامه نویسی کمک کند.

تفاوت های اساسیCodingProgramming
تعریف
کد نویسی در اصل فرایند نوشتن کدها از یک زبان به زبان دیگر است.برنامه نویسی فرآیند ایجاد و توسعه یک برنامه دستگاه است که مجموعه ای از دستورالعمل ها را انجام می دهد.
قالب
هدف اصلی کد نویسی تسهیل ارتباطات بین انسان و ماشین استبرنامه نویسی فرآیندی برای نوشتن کدها به طور رسمی است به طوری که ورودی ها و خروجی های دستگاه در همگام سازی باقی می مانند.
مهارت ها
کد نویسی گام اولیه در برنامه نویسی است و بنابراین کد نویسان می توانند تخصص کمتری نسبت به برنامه نویسان داشته باشند.برنامه نویسی اساس ارتباط بین تفکرات انسانی و خروجی های سطح دستگاه است و معمولاً ساختارهای پیچیده ای را تشکیل می دهند. برنامه نویسان حرفه ای بسیار ماهرتر از کد نویسان هستند.
سادگی
کد نویسی مرحله اولیه برنامه نویسی نمایش داده های پیچیده است و راحت تر از برنامه نویسی محسوب می شود.برنامه نویسی از وضعیت های پیچیده متفاوت و کوئری ها برای تولید سطوح مناسب ماشین استفاده می نماید.
بنابراین، در اصل برنامه نویسی نسخه پیشرفته ای از کد نویسی ا و سایر رویکردهای مختلف است. بنابراین بسیار پیچیده تر از کد نویسی است.
رویکرد
کد گذاری اولین گام برنامه نویسی است و لذا بیشتر رویکردی غیر ارتباطی دارد.برنامه نویسی عمدتاً رویکرد ارتباطی دارد و برنامه نویسان جنبه های مختلف ارتباطات را تجزیه و تحلیل کرده و مفهوم سازی می کنند و براساس آن ، خروجی های صحیح دستگاه را تولید می کنند.
پشتیبانی
کد گذاران می توانند در انجمن های مختلف از حمایت برنامه نویسان برخوردار شوند و از آن ها راهنمایی بخواهند.برنامه نویسان نیز می توانند در انجمن های مختلف عضو شده و از حمایت هم قطاران خود بهره ببرند.
ویژگی های پیشرفته
کد نویسی عمدتاً بخشی از رویکرد برنامه نویسی است که شامل  ترجمه الزامات ، نوشتن خط کدها و اجرای همان در ورودی های قابل خواندن با ماشین است.برنالمه نویسی کار بسیار بزرگ تر از کد نویسی است و شامل کلیه پارامترهای مهم از اشکال زدایی و کامپایل تا آزمایش و پیاده سازی است.

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های کد نویسی و برنامه نویسی پرداختیم.
حالا شاید بتوانیم بگوییم که کد نویسی و برنامه نویسی دو مقاله متفاوت از هم هستند و کد نویسی مقدمه ای برای ورود به دنیای برنامه نویسی است.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید