آشنایی با تفاوت های Angular و React

مقدمه

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
Angular یک فریم ورک ساختاری جاوا اسکریپت سمت کلاینت و دارای یک معمار کنترل مدل (MVC) و مدل مشاهده مدل (MVVM) برای برنامه های وب پویا است.
React یک کتابخانه متن باز، declarative و كارآمد و انعطاف پذير JavaScript است که از آن برای ساختن رابط کاربری  با كارايي رندر است.
در این مقاله قصد داریم به سراغ آشنایی با تفاوت های Angular و React برویم.

آشنایی با تفاوت های Angular و React

بیایید پیش از آن که به سراغ تفاوت های  Angular و React برویم؛ مختصری راجع به Angular و React بدانیم.

Angular چیست؟

Angular را می توان re-written دانست زیرا جانشین AngularJS است.
Angular ابتدا به عنوان یک پروژه در گوگل آغاز شد اما بعداً به یک فریم ورک منبع باز تبدیل گردید.
AngularJS کاملاً مبتنی بر HTML و JavaScript است.
AngularJS با گسترش HTML با دستورالعمل شیء DOM را دستکاری می کند و مشکل ایجاد برنامه های یک صفحه (SPA) را با کمک داده های اتصال داده و تزریق وابستگی حل می کند و این کار با دستکاری کد ها انجام می دهد؛ در غیر این صورت ما ناچار می شدیم که خودمان آن ها را بنویسیم.
این HTML استاتیک را به HTML پویا تبدیل می کند.
Angular توسط Google ،Forbes ،weather و healthcare و غیره استفاده می شود.

React چیست؟

React اولین بار توسط فیسبوک ساخته شد اما بعداً به صورت منبع باز در آمد.
React بیشتر بر روی View در MVC متمرکز است که این کار مشکل ارائه رندر مؤثر از مجموعه داده های بزرگ را در برنامه های وب حل می کند.
React برای دستیابی به لایه View برنامه های تلفن همراه و وب ، برای ایجاد اجزای UI به کار می رود.
استقرار React ابتدا در فسیبوک بود اما بعداً در اینستاگرام هم پیاده شد.
از آن جا که این برنامه سریع و مقایس پذیر است به شما امکان می دهد توسعه دهندگان برنامه های بزرگ وب را بدون بارگذاری مجدد صفحه ایجاد کنید.
React  را می توان به عنوان یک از اجزاء View در AngularJS یا سایر فریم ورک ها به کار برد.

مقایسه کلی

در ادامه جدولی ارائه شده است.
که می تواند در آشنایی با تفاوت های Angular و React مفید باشد.

تفاوت های اساسیAngularReact
Abstraction
Abstraction با حداکثر جزئیات نشان داده شده به کاربر، توسعه سریع را ارائه می دهد اما در هنگام اجرای آن نیاز به اشکال زدایی داخلی دارید.Abstraction در React در هنگام تگ های HTML و کاهش سرعا اجرا در هنگام پیاده سازی mixins، از انعطاف پذیری کمتری برخوردار است.
اشکال زدایی
از آنجا که Angular یک سیستم رویداد محور است ، در صورت بروز هر مشکلی long stack traces ها را پرینت می می کند اما در عوض ساختارهای logical مثل services را ارائه می نماید.
اگر چیزی در Angular JS کار نمکند، بهتر است مجدداً آن را بازنویسی نمایید زیرا اشکال زدایی کار پیش پا افتاده ای نیست.
در React بهتر است کمتر دنبال stack traces ها و bugs ها باشید زیرا تمایز مشخصی بین آنها وجود دارد. بنابراین ، اشکال زدایی آسان است اما هنگام رسیدن به HTML ، مقایسه HTML اصلی سخت است و نتیجه آن HTML و Angular JS تقریباً همان HTML را می دهد.
قالب ها
قالب های Angular به ارتقاء HTML می پردازد و این  کار با زبان Angular ویژه ای انجام می دهد و آن را به نحوی محجبور به یادگیری سینتکس Angular می کندوJSX یک پردازنده اختیاری برای HTML است که سینتکس آن مانند سینتکسی است که بعدا توسط JavaScript گردآوری شد و مبین این موضوع است که همه چیز در  React مانند جاوا است.
فریم ورک/کتابخانه
Angular یک فریم ورک است زیرا در آن نیازی به تجزیه و تحلیل کتابخانه ها و سایر موارد نداریم و می توانیم مستقیماً وارد کار شویم.React كتابخانه ای است كه می تواند با هر نوع زبانی جفت شود و به صورت گسترده ای منعطف باشد.
می توان این کتابخانه را با API ها تبادل کرد.
Binding
در Angular فقط می توان Binding کردن دو محدوده یا scope کار کرد و گر بخواهیم اتصال به یک سرور یا سرویس ناهمزمان را انجام دهیم ، نیاز به یک مدل متوسط ​​داریم.در React فقط به Binding کردن به وسیله یک value Link پرداخت که که یک attribute واحد برای هر دو مقدار و خصوصیات onChange است
کارایی
یک فریم ورک Angular نسبتاً زیادی بزرگ است و این موجب کاهش کارایی آن می شود.از آن جا که کتابخانه React کوچک است؛ React دارای DOM مجازی، کارای بهتری دارد.
برنامه های Native
Angular دارای اسکریپت native برای برنامه های بومی و چارچوب نمادین برای برنامه های Hybrid است.React به برنامه های Native واکنش نشان داده و ارائه واکنش های Native را برای برنامه های cross-platform ارائه می دهد.

کلام آخر

در این مقاله به آشنایی با تفاوت های Angular و React پرداختیم.
امیدارم با آنچه که در این مقاله آموختید نگاه واضح تری نسبت به Angular و React پیدا کرده باشید.
انتخاب میان این دو بستگی به نوع پروژه شما دارد.
اگر به دنبال تغییر محتوای زیادی در view دارید پیشنها ما Angular است.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید