آنتی ویروس چیست ؟  آنتی ویروس های برتر کدامند

مقدمه

Antivirus-2014 - آنتی ویروس چیست ؟ آنتی ویروس های برتر کدامند

با عرض سلام خدمت کاربران سایت پی وی لرن. در این پست قصد داریم به بررسی بحث  آنتی ویروس ها ، و آنتی ویروس های برتر بپردازیم.

با توجه به  اهمیت اطلاعات و فایل های ذخیره شده در رایانه ها   بی شک برقراری  امنیت  کامل برای آنان بسیار مورد توجه قرار می گیرد . برای حفظ امنیت و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز به اطلاعات موجود در رایانه، به برنامه هایی نیاز خواهیم داشت . که مرتب ورود و خروج برنامه ها و دسترسی های مختلف را کنترل کند . از جمله نرم افزارهایی که در این زمینه تولید شده آنتی ویروس ها می باشد.

آنتی ویروس چیست ؟ آنتی ویروس های برتر کدامند

آنتی ویروس ( Anti Virus ) به نرم افزار ها و یا برنامه هایی گفته می‌شود. که مسئولیت  کنترل ، جستجو و،پاکسازی و جلوگیری از ورود ویروس و بد افزار ها و یا برنامه ها ی مخرب  به سیستم کامپیوتر را بر عهده دارد . در واقع آنتی ویروس یک نرم افزار  کامپیوتری است . که برای جستجو و مرور فایل ها و اطلاعات رایانه ها در نتیجه تشخیص و حذف ویروس ها و دیگر برنامه های مخرب از آن استفاده می شود.

نحوه عملکرد یک آنتی ویروس

هر آنتی ویروس دارای یک هسته مرکزی است . که موتور جستجوی آن انتی ویروس اتلاق می شود . این موتور جستجو از الگوریتم‌های مختلفی برای  جستجو ی لایه‌های مختلف فایل‌ های رایانه استفاده می کند .

این  موتور های  جستجو قادرند با استفاده از  الگوریتم های  مخصوص به خود میلیون‌ها فایل را در زمان کوتاهی بررسی و پاکسازی کنند . و همچنین از شناسه‌های برنامه های مخرب  برای ردیابی و  نابود کردن آن استفاده می کند . شناسه ها در واقع بخشی از رشته های لایه‌های مختلف از  فایل‌ها را در بر دارند . و مانند اثر انگشت برای هر ویروس منحصر به فرد است.

از مزایای استفاده از آنتی ویروس‌های قدرتمند و شناخته شده  و  همچنین خرید لایسنس قانونی آن‌ها . این است که شرکت تولید کننده ی این آنتی ویروس ها خود را موظف می داند . تا از طریق به روزرسانی مرتب  بانک شناسه‌ها،  سیستم کامپیوتری شما را در مقابل جدیدترین برنامه های مخرب و  ویروس‌ها محافظت نماید.

یکی دیگر از قابلیت های مهمی که اکثر  آنتی ویروس  ها در موتور جستجوی خود ایجاد می‌کنند . توانایی شناسایی و ردیابی  رفتارهای مشکوک  برخی فایل‌ها و ایجاد سطوح دسترسی مختلف و کنترل شده برای انواع برنامه‌های مختلف است .

به این ترتیب حتی اگر شناسه ویروس یا بد افزاری  در بانک اطلاعاتی آنتی ویروس شما  موجود نبود .موتور جستجو ی این آنتی ویروس به طور خودکار رفتار فایل‌های در حال اجرا  را زیر نظر می گیرد . و اگر رفتار مشکوکی از یک فایل مشاهده کند .  بلافاصله به کاربر اخطار می‌دهد .

این روزها اکثر شرکت‌های تولید کننده ی  آنتی ویروس ها ، برای جامع‌تر کردن  راه حل‌های امنیتی، قابلیت‌های Firewall، آنتی اسپم ها  و همچنین آنتی فیشینگ را نیز به برنامه های  خود اضافه می نمایند .

رفتار آنتی ویروس ها  با ویروس ها معمولا توسط کاربران تعیین می‌شود . در حالت پیش فرض بیشتر آنتی‌ویروس‌ها خنثی سازی فایل آلوده بوسیله ی  از بین بردن کد های  مخرب است . در مواردی  که کد ها ، قابل جداسازی از فایل  نباشد .  آنتی ویروس آن را پاک و یا قرنطینه می کند .

فناوری ابر

در برنامه های  آنتی ویروس های  رایج ، یک فایل یا برنامه جدید . فقط توسط یک تشخیص دهنده ویروس ، مورد بررسی قرار می‌گیرد . اما یک آنتی ویروس ابری می‌تواند .  فایل ها را به یک شبکه ی  ابری ارسال کند . که در آن  شبکه از چندین آنتی ویروس مختلف  و همچنین از  چندین ابزار برای  تشخیص بدافزارها و ویروس ها . به صورت همزمان استفاده می شود .

یک آنتی ویروس ابری در حقیقت  آنتی ویروسی مبتنی بر محاسبات ابری است . که این فناوری  توسط دانشمندان در  دانشگاه میشیگان ساخته شده است . هر وقت که رایانه یک فایل  جدید را دریافت کرده و  یا نصب کند . یک نسخه از آن برنامه یا فایل  به طور خودکار برای ابر آنتی ویروس ارسال می شود . و در آنجا با استفاده از ۱۲ تشخیص دهنده ی ویروس مختلف که با یکدیگر کار می کنند . تشخیص داده می شود . که آیا باز کردن و یا اجرا کردن  فایل یا برنامه مذکور امن است یا خیر.

فناوری مورد استفاده در آنتی ویروس های امروزی

هریک از روش های فوق الذکر دارای مزایا و معایبی می باشد . و هیچ یک از این روش ها به تنهایی نمی تواند روشی کامل و ایمن  در یک آنتی ویروس باشد . بنابراین در اکثر آنتی ویروس های قدرتمند و  معتبر  جهان  سعی شده است . تا  از مجموعه ی  ترکیبی از روش های موجود برای شناسایی و پاکسازی انواع ویروس ها و برنامه های مخرب استفاده شود . تا میزان موفقیت و اثرگذاری خود را بالا ببرند.

آنتی ویروس های برتر

در زیر جدولی مشاهده می کنید . که طی ارزیابی کمپانی” AV-Comparatives ” در سال ۲۰۱۶ در نتیجه ی تست های به عمل امده از انواع آنتی ویروس های معتبر جهان بدست آمده است:

antivirus-compare -آنتی ویروس چیست ؟ آنتی ویروس های برتر کدامند

antivirus-compare – آنتی ویروس چیست ؟ آنتی ویروس های برتر کدامند

 

به اشتراک بگذارید