دوره های آموزشی آکادمی پی وی لرن (پروژه محور و ویژه بازار کار)



  • ۲۴
  • آبان

جلسه ۰۱-۰۱ : مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی

  • دسته‌بندی‌ها :
جلسه ۰۱-۰۱ : مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی
    • جزئیات
    • نوع محتواآموزشی

      مقدمه

      درود و سلام دوستان، با آموزش بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) از وب سایت آموزشی پی وی لرن همراه هستیم. با مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی آموزش های مربوط با این موضوع رو آغاز می کنیم. در این بخش با اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی نیز آشنا خواهیم شد.این بخش در دو جلسه بیان می شود.

      مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

      مشاغل در عصر امروز تحت سلطه مشتریان و خواسته های آن هاست. مردم ترجیح می دهند قبل از خرید یک محصول ، نتایج جستجوی Google یا یک وب سایت را در مورد آن محصول یا خدمات بررسی و مشاهده کنند. به همین خاطر ، باید بدانیم که مردم درباره شما چه می گویند. برای تعامل و تأثیرگذاری بر روی توده ها ، باید در جوامع مربوط به طور فعال شرکت کنید. برای مدیریت اعتبار آنلاین خود باید با رسانه های اجتماعی درگیر شوید. بازاریابی رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن مشتری بیش تر و گسترش تجارت شما یک ضرورت است.

      بازاریابی رسانه ای اجتماعی فعالیت هدایت ترافیک وب سایت از طریق سایت های رسانه های اجتماعی است.

      رسانه اجتماعی چیست؟

      رسانه های اجتماعی بستری است که به ما امکان می دهد تا در شبکه های اجتماعی شرکت کنیم. ما می توانیم پست های خود را در پلت فرم های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم تا دید تجاری را بهبود بخشیم. امروز این بهترین منبع برای به روزرسانی اخبار ، بازاریابی ، آموزش و سرگرمی است.

       

      مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی

      مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی

      تاریخچه بازاریابی رسانه های اجتماعی

      به نظر می رسد رسانه های اجتماعی روند جدیدی داشته اما ریشه های آن تا آغاز دوره رایانه امتداد دارد. آن چه امروز می بینیم نتیجه قرن ها پیشرفت در رسانه های اجتماعی است. یوزرنت ها، که در سال ۱۹۷۹ راه اندازی شد ، نخستین پیشرو رسانه های اجتماعی بود و سفر از یوزرنت به فیس بوک بسیار طولانی است. یوزرنت ها به کاربران امکان ارسال در گروه های خبری را می دهد. سیستم های بولتن بورد (BBS) که به کاربران امکان ورود به سیستم و تعامل را می دهد ، دنبال شدند. خدمات آنلاین مانند progidy پیشروهای BBS بودند. پس از سرویس های آنلاین ، internet relay chat (روشی برای چت و برگزاری کنفراس های اینترنتی ) فعال شدند که زمینه پیام رسانی فوری را فراهم کردند.

      در دهه ۹۰ ، سایت ها و انجمن های دوستیابی در اوج قرار داشتند که منجر به توسعه شبکه های اجتماعی شد. اما آن ها به کاربران اجازه ندادند لیست دوستان را تهیه کنند.  سایت Six Degrees برای غلبه بر این ویژگی راه اندازی شد. این سایت امکان ایجاد پروفایل و لیست کردن دوستان را فراهم می کرد. اما پس از مدت یک دهه خریداری و تعطیل شد. وبلاگ نویسی در این مرحله پدیدار شد و حسی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرد. طوری که حتی امروز نیز محبوب است. سایت های دیگری مانند BlackPlanet (وب سایت اجتماعی آفریقایی-آمریکایی) و MiGente (لاتین) برای ایجاد پروفایل و اضافه کردن دوستان ، مجموعه ای از این مجموعه را ارائه دادند.

      شبکه های اجتماعی مدرن بعد از سال ۲۰۰۰ وارد شدند. اپل Friendster خود را در سال ۲۰۰۲ راه اندازی کرد. میلیون ها کاربر دارد. Hi5 و Linkedin در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شدند. Linkedin زمینه ای برای دسترسی متخصصان به یکدیگر است. فیس بوک همچنین در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و از MySpace ، Orkut ، Multiply و غیره پیشی گرفت و هنوز درحال گسترش است. این دهه همچنین سیستم عامل های به اشتراک گذاری رسانه هایی مانند Photobucket ، flickr ، youtube ، instagram و غیره را همراه با سیستم عامل های خبری و بوک مارک گذاری مانند Digg و Delicious تصور کرده است.

      از سال ۲۰۰۰ ، رسانه های اجتماعی شکوفا شدند و هنوز هم به طور نامحدود درحال گسترش هستند. در کنار اشتراک رسانه ، بسیاری از پورتال های دیگر که به روزرسانی های زمان واقعی را ارائه می دهند ، معرفی شدند ، به عنوان مثال توییتر ، وبلاگ Tumblr و غیره. در سال ۲۰۰۷ ، فیس بوک سیستم تبلیغاتی خود را راه اندازی کرد.

      در ادامه به استراتژی SMO برای تجارت به درک اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی می پردازیم.

      اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی

      اهمیت رسانه های اجتماعی غیرقابل انکار است. رسانه های اجتماعی یک کانال قدرتمند برای بازاریابی است، یک تغییر دهنده بازی برای هر تجارت. این انعطاف پذیری برای برقراری ارتباط در هر دو سطح شخصی و همچنین مشاغل را برای ما فراهم می کند.

      صاحبان مشاغل می توانند با استفاده از رسانه جستجو ، رتبه بندی جستجو ، هدایت ، فروش و ترافیک را بهبود بخشند. این کار با کاهش هزینه های بازاریابی قابل انجام است. علاوه بر تجارت ، این یک بستر عالی برای ارتباط با دوستان و عزیزان است.

      پس درک اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی به استراتژی SMO برای تجارت می پردازیم.

      استراتژی SMO برای تجارت

      استراتژی بهینه سازی وب سایت برای رسانه های اجتماعی (Social Media Optimization(SMO با اجرای خردمندانه می تواند باعث پیشرفت چشمگیر کسب و کار شما شود. برای به دست آوردن حداکثر منافع از رسانه های اجتماعی ، باید اهداف و مقاصد شغلی شفاف و مشخصی تعیین کنید. نکات زیر ستون فقرات هر استراتژی SMO است که به خوبی طرح ریزی شده است.

      • اهداف قابل اندازه گیری و دستیابی را تعیین کنید.
      • مشتریان را بشناسید.
      • تحقیق در مورد بازار و روند.
      • در پلت فرم های شبکه های اجتماعی بیش تر کاوش کنید. حضور خود را در همه جا بازتاب دهید.
      • موضوعات اصلی مربوط به شغل خود را انتخاب کنید. از آن ها در محتوا استفاده کنید.
      • پارامترهای تعامل اجتماعی را تنظیم کنید.
      • برنامه ریزی برای استفاده از منابع خود.
      • نتایج خود را پیگیری کنید.

      SMO – مفاهیم کلیدی

      با به تصویر کشیدن خود به عنوان منبع یا مسب و کار قابل اعتماد ، هدف تان ایجاد اعتبار باشد.

      • تعامل و اشتراک بیش تری را تشویق کنید.
      • یک نام مجاز در صنعت خود باشید.
      • استفاده از اصالت.
      • آن را اجتماعی نگه دارید.
      • روی سیستم عامل های رسانه ای خود استاد باشید.
      • تک تک نکاتی را که مانع تلاش شما می شود بهینه کنید.

      ادامه ی مبحث مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی رو در جلسه آینده داریم.

      کلام پایانی

      مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی رو با بررسی اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی در این جلسه به پایان می رسونیم. در جلسه ی آینده نیز ادامه ی مباحث رو خواهیم داشت.

      QR:  جلسه ۰۱-۰۱ : مقدمه ای بر بازاریابی رسانه های اجتماعی
      به اشتراک بگذارید