دوره های آموزشی آکادمی پی وی لرن (پروژه محور و ویژه بازار کار)



  • ۳
  • شهریور

جلسه ۱۱ : کاربرد اینترنت اشیا در خانه و ساختمان

  • دسته‌بندی‌ها :
جلسه ۱۱ : کاربرد اینترنت اشیا در خانه و ساختمان
    • جزئیات
    • نوع محتواآموزشی

      مقدمه

      سلام، وقت بخیر دوستان، آموزش اینترنت اشیا یا Internet Of Things رو از سایت آموزشی پی وی لرن خواهیم داشت.
      کاربرد اینترنت اشیا در خانه و ساختمان شامل سلامت و امنیت و تهویه مطبوع و ایمنی و غیره می باشد. در این قسمت از آموزش به کاربرد iot در خانه و ساختمان می پردازیم.

      کاربرد اینترنت اشیا در خانه و ساختمان

      می پردازیم به کاربرد iot در خانه و ساختمان.

      IoT به ساختمان ها و سازه های مختلف اعمال می شود و به ما اجازه می دهد تا وظایف و نیازهای معمولی روزمره در محیط مسکونی و تجاری را به گونه ای طراحی کنیم که به طرز چشمگیری محیط زندگی و کار را در ارائه خدمات بهبود بخشد. این امر، همان طور که در تولید و مصرف انرژی دیده می شود، هزینه ها را کاهش می دهد، ایمنی را افزایش می دهد، بهره وری فرد را افزایش می دهد و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

      محیط زیست و تهویه

      یکی از بزرگ ترین چالش های مهندسی ساختمان ها، مدیریت محیط و شرایط با توجه به عوامل بسیاری می باشد. این عوامل عبارتند از مصالح ساختمانی، آب و هوا، نوع استفاده از ساختمان، و غیره. مدیریت هزینه های انرژی بیش ترین توجه را به خود جلب می کند، اما تهویه نیز دوام و وضعیت ساختار را تحت تأثیر قرار می دهد.

      IoT به ما در بهبود ساختار طراحی و مدیریت سازه های موجود از طریق داده های دقیق تر و کامل تر بر روی ساختمان ها کمک می کند. این اطلاعات مهندسی مهمی را شامل می شود از جمله این که چه طور مواد به صورت عایق در یک محیط کار و طراحی خاص به کار گرفته شود.

      سلامت و امنیت

      ساختمان ها، حتی در صورتی که با مراقبت های دقیق ساخته شوند، می توانند از مسائل بهداشتی و ایمنی خاصی رنج برند. این مسائل شامل مواد ضعیف به کار برده شده، نقص هایی که ساختمان را در برابر آب و هوای شدید آسیب پذیز می کند، پی ضعیف و غیره می باشند.

       

      برنامه های کاربردی ساختمان و مسکن در IoT

      برنامه های کاربردی ساختمان و مسکن در IoT

      پلاگین هوشمند Boss 220 به کاربر امکان نظارت، کنترل، بهینه سازی و خودکار تمام دستگاه های پلاگین را می دهد. کاربران از دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ خود برای مشاهده اطلاعات عملکرد و دستگاه های کنترل از هر کجا می توانند استفاده کنند.

      راه حل های فعلی فاقد پیچیدگی لازم برای شناسایی مسائل جزئی قبل از تبدیل شدن آن ها به مسائل عمده یا موارد اضطراری هستند. IoT یک راه حل قابل اطمینان تر و کامل تر را با مشاهده مسائل با شیوه ای دقیق برای کنترل خطرات و کمک به جلوگیری از آن ها ارائه می دهد. برای مثال، می تواند تغییرات یک وضعیت را در سیستم تحت تاثیر قرار دهد که ایمنی از آتش را به سادگی از روی تشخیص دود تعیین می کند.

      بهره وری و کیفیت زندگی

      فراتر از نگرانی های امنیتی و انرژی، اکثر مردم تمایلات و انتظارات خاصی از مسکن یا فضای تجاری مانند نور و درجه حرارت دارند. IoT این امکانات را با اجازه دادن به سفارشی سازی سریع تر و راحت تر بهبود می بخشد.

      تنظیمات نیز در زمینه بهره وری اعمال می شود. iot فضاها را برای ایجاد یک محیط بهینه سازی شده مانند یک دفتر یا آشپزخانه هوشمند برای فرد خاص آماده می کند.

      کلام پایانی

      در کاربرد iot در خانه و ساختمان تلاش بر این است تا محیطی هوشمند و مطلوب برای زندگی و کار فراهم آید. امیدوارم از مبحث کاربرد اینترنت اشیا در خانه و ساختمان استفاده لازم رو برده باشین.

      QR:  جلسه ۱۱ : کاربرد اینترنت اشیا در خانه و ساختمان
      به اشتراک بگذارید