سلام درود خدمت همراهان همیشگی سایت پی وی لرن . با آموزش زبان برنامه نویسی #F همراهتون هستیم. کلاس Console در #F بخشی از چارچوب NET. است، که در این جلسه قصد داریم به آن بپردازیم و روش های مختلف خواندن از کنسول و نوشتن به کنسول در #F و مواردی مانند SetCursorPosition برای تنظیم موقعیت مکان نما در #F ، پخش صدای بوق، SetOut که ویژگی Out را به آبجکت TextWriter مشخص تعریف می کند و بسیاری موارد دیگر را بررسی می نماییم. خب به کلاس Console در #F و روش های مختلف خواندن از کنسول و نوشتن به کنسول در #F می پردازیم.
کلاس Console در #F بخشی از چارچوب NET. است.
این نشان دهنده ورودی، خروجی و جریان خطای استاندارد برای برنامه های Console است.
این روش های مختلف خواندن از کنسول و نوشتن به کنسول در #F را فراهم می کند.
جدول زیر روش های مختلف خواندن از کنسول و نوشتن به کنسول در #F را نشان می دهد.
متد | توضیحات |
---|---|
()Beep | صدای بوق را از طریق کنسول بلندگو پخش می کند. |
(Beep(Int32, Int32 | صدای بوق یک فرکانس و مدت زمان مشخص را از طریق بلندگو کنسول پخش می کند. |
Clear | کنسول بافر و پنجره مربوط به کنسول اطلاعات صفحه نمایش را پاک می کند. |
(MoveBufferArea(Int32, Int32, Int32, Int32, Int32, Int32 | یک منطقه منبع مشخص شده از بافر صفحه را به قسمت مقصد مشخصی کپی می کند. |
MoveBufferArea(Int32, Int32, Int32, Int32, Int32, Int32, Char, (ConsoleColor, ConsoleColor | یک منطقه منبع مشخص شده از بافر صفحه را به منطقه مقصد مشخص شده کپی می کند. |
()OpenStandardError | جریان خطای استاندارد را به دست می آورد. |
(OpenStandardError(Int32 | جریان خطای استاندارد را دریافت می کند، که به اندازه بافر مشخص تعریف شده است. |
()OpenStandardInput | جریان ورودی استاندارد را به دست می آورد. |
(OpenStandardInput(Int32 | جریان ورودی استاندارد را که برای اندازه بافر مشخص تنظیم شده، به دست می آورد. |
()OpenStandardOutput | جریان خروجی استاندارد را به دست می آورد. |
(OpenStandardOutput(Int32 | جریان خروجی استاندارد را که برای اندازه بافر مشخص تنظیم شده، به دست می آورد. |
Read | کاراکتر بعدی از جریان ورودی استاندارد را می خواند. |
()ReadKey | کاراکتر بعدی یا تابع pressed key توسط کاربر دریافت می شود. pressed key در پنجره کنسول نمایش داده می شود. |
(ReadKey(Boolean | کاراکتر بعدی یا تابع key pressed-کلید فشرده توسط کاربر را دریافت می شود. pressed key به صورت اختیاری در پنجره کنسول نمایش داده می شود. |
ReadLine | خط بعدی کاراکترها از جریان ورودی استاندارد خوانده می شود. |
ResetColor | رنگ های کنسول پیش زمینه و پس زمینه را به پیش فرض های خود تنظیم می کند. |
SetBufferSize | ارتفاع و عرض ناحیه بافر صفحه را به مقادیر مشخص شده تنظیم می کند. |
SetCursorPosition | موقعیت مکان نما را تنظیم می کند. |
SetError | خصوصیات Error را برای آبجکت متنی TextWriter تنظیم می کند. |
SetIn | ویژگی In را به آبجکت TextReader مشخص شده ست می کند. |
SetOut | ویژگی Out را به آبجکت TextWriter مشخص تعریف می کند. |
SetWindowPosition | موقعیت پنجره کنسول نسبت به بافر صفحه را تنظیم می کند. |
SetWindowSize | ارتفاع و عرض پنجره کنسول را برای مقادیر مشخص شده تنظیم می کند. |
(Write(Boolean | نمایش متن را از مقدار بولین مشخص شده به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(Write(Char | مقدار مشخصه Unicode را به جریان خروجی استاندارد وارد می کند. |
([]Write(Char | آرایه مشخص شده از کاراکترهای یونیکد را به جریان خروجی استاندارد وارد می کند. |
(Write(Decimal | نمایش متن را از مقدار Decimal مشخص شده به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(Write(Double | نمایش متن از مقدار نقطه شناور double-precision مشخص شده به جریان خروجی استاندارد را می نویسد. |
(Write(Int32 | نمایش متن را از مقدار مشخص شده bit 32-signed integer به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(Write(Int64 | نمایش متن را از مقدار مشخص شده bit 64-signed integer به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(Write(Object | نمایش متن از شی مشخص شده به جریان خروجی استاندارد را می نویسد. |
(Write(Single | نمایش متن را از مقدار ممیز شناور single-precision مشخص شده با توجه به جریان خروجی استاندارد وارد می کند. |
(Write(String | مقدار رشته مشخص شده را به جریان خروجی استاندارد وارد می کند. |
(Write(UInt32 | نمایش متن را از مقدار عدد صحیح بدون علامت ۳۲ بیتی مشخص شده به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(Write(UInt64 | نمایش متن را از مقدار عدد صحیح بدون علامت ۶۴ بیتی مشخص شده به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(Write(String, Object | نمایش متن از آبجکت مشخص شده به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات فرمت مشخص شده را می نویسد. |
([]Write(String, Object | نمایش متن از آرایه آبجکت مشخص شده به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات فرمت مشخص شده را وارد می کند. |
(Write(Char[], Int32, Int32 | Subarray مشخص شده از کاراکترهای یونیکد را به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(Write(String, Object, Object | نمایش متن از آبجکت مشخص شده به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات فرمت مشخص شده را وارد می کند. |
(Write(String, Object, Object, Object | نمایش متن از آبجکت مشخص شده به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات فرمت مشخص شده را وارد می کند. |
(Write(String, Object, Object, Object, Object | نمایش متن از آبجکت مشخص شده و لیست پارامتر متغیر را به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات قالب بندی مشخص شده می نویسد. |
()WriteLine | terminator خط فعلی را به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(WriteLine(Boolean | نمایش متنی از مقدار بولین مشخص شده، و سپس terminator خط فعلی، را به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(WriteLine(Char | کاراکتر یونیکد مشخص شده را دنبال می کند به وسیله terminator خط فعلی، مقدار را به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
([]WriteLine(Char | آرایه مشخص شده از کاراکترهای یونیکد، به دنبال terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد نوشته می شود. |
(WriteLine(Decimal | نمایش متن از مقدار Decimal مشخص شده، و سپس terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد نوشته می شود. |
(WriteLine(Double | نمایش متن را از مقدار نقطه شناور double-precision مشخص شده، و سپس ترمینال خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد، می نویسد. |
(WriteLine(Int32 | نمایش متن را از عدد صحیح علامت دار ۳۲ بیتی مشخص شده، و سپس terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(WriteLine(Int64 | نمایش متن را از مقدار مشخص شده عدد صحیح علامت دار ۶۴ بیتی، و سپس terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد، می نویسد. |
(WriteLine(Object | نمایش متن از آبجکت مشخص شده به دنبال آن terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(WriteLine(Single | نمایش متن را از مقدار نقطه شناور single-precision مشخص شده، و سپس به terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(WriteLine(String | مقدار رشته ی مشخص شده را به دنبال terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(WriteLine(UInt32 | نمایش متن از عدد صحیح بدون علامت ۳۲ بیتی مشخص شده، و سپس ترمینال خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد نوشته می شود. |
(WriteLine(UInt64 | نمایش متن را از مقدار عدد صحیح بدون علامت ۶۴ بیتی مشخص شده، و سپس terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد می نویسد. |
(WriteLine(String, Object | نمایش متن از آبجکت مورد نظر را به terminator ترمینال خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات قالب بندی شده ی مشخص می نویسد. |
([]WriteLine(String, Object | نمایش متن از آرایه مشخص شده از آبجکت ، و سپس terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات فرمت مشخص شده، نوشته می شود. |
(WriteLine(Char[], Int32, Int32 | Subarray مشخص شده از کاراکترهای یونیکد، به دنبال terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد نوشته می شود. |
(WriteLine(String, Object, Object | نمایش متن از آبجکت مشخص شده، به دنبال terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات فرمت مشخص شده، نوشته می شود. |
(WriteLine(String, Object, Object, Object | نمایش متن از آبجکت مشخص شده، به دنبال terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات فرمت مشخص شده، نوشته می شود. |
(WriteLine(String, Object, Object, Object, Object | نمایش متن از آبجکت مشخص شده و لیست پارامتر متغیر، و سپس terminator خط فعلی، به جریان خروجی استاندارد با استفاده از اطلاعات فرمت مشخص شده، نوشته می شود. |
خب به پایان ویژگی های مربوط به کلاس Console در #F و روش های مختلف خواندن از کنسول و نوشتن به کنسول در #F رسیدیم.
کلاس Console در #F رو داشتیم.
و در این جلسه روش های مختلف خواندن از کنسول و نوشتن به کنسول در #F و مواردی مانند SetCursorPosition برای تنظیم موقعیت مکان نما در #F ،
پخش صدای بوق، SetOut که ویژگی Out را به آبجکت TextWriter مشخص تعریف می کند،
و بسیاری موارد دیگر را بررسی نمودیم.
در ادامه جلسات آموزشی کلاس Console در #F و روش های مختلف خواندن از کنسول و نوشتن به کنسول در #F ، مثالی در این مورد خواهیم داشت.