مقایسه ویژگی های وبلی Weebly و وردپرس

سلام به همه پی وی لرنی های عزیز!
وردپرس WordPress ابزاری برای ایجاد وب سایت منبع باز است که به زبان PHP نوشته شده است. از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یاد می شود که برای تبادل اطلاعات از طریق درگاه ها و برای نوشتن وبلاگ استفاده می شود. وردپرس توسط بنیاد WordPress ایجاد ایجاد و توسعه یافته استو بنیان گذاران آن مت مولنویگ و مایک اسمال هستند. وردپرس برای اولین با در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. وبلی Weebly وبسایتی است که بستر ایجاد برنامه ها یا وب سایت های خلاقانه را فراهم می کند. از وبلی برای توسعه برنامه های تجارت الکترونیکی ، وب سایت ها و برنامه های تجاری کوچک استفاده می شود. این برنامه توسط سه توسعه دهنده به نام های دیوید راسنکو، دن والتری و کریس فانین ساخته شده است. نسخه اولیه وبلی در سال ۲۰۰۶ به روی کار آمد. وبلی به PHP و JavaScript نوشته شده است.
در این مقاله قصد داریم به مقایسه ویژگی های وبلی و وردپرس بپردازیم.

مقایسه ویژگی های وبلی و وردپرس

بیایید پیش از مقایسه ویژگی های وبلی و وردپرس مختصری بیشتر راجع به این دو بدانیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که می توان به کمک آن وبلاگ ها و یا وبسایت های مختلفی را ایجاد نمود. وردپرس قالب نرم افزاری است که قالب های مختلف را با یک مدل داده در اختیار شما قرار می دهد تا اسناد خروجی را همانطور که انتظار می رود به عنوان پردازنده الگو بشناسید. وردپرس از این پردازنده در سیستم قالب گیری وب خود استفاده می کند که به راحتی در ایجاد صفحات وب سفارشی به کاربر کمک می کند.
معماری وردپرس مبتنی بر یک الگوی طراحی نرم افزاری است که با عنوان Front Controller نامگذاری شده است. در صورت درخواست کاربر یا حوادثی که در وب سایت رخ داده است، این امر به پیمایش صفحات وب با توجه به درخواست کاربر کمک می کند. وردپرس از سیستم عامل های مانند یونیکس و ویندوز پشتیبانی می نماید.
وردپرس دارای ویژگی هایی مانند پوسته ها و افزونه ها است. پوسته ها را می توان مطابق نیاز کاربر یا فرد در وردپرس تنظیم کرد و ظاهری متفاوت برای وبسایت ایجاد نمود. افزونه های وردپرس نیز کمک می کنند تا ویژگی های و قابلیت های جدیدی را به وبسایت خود اضافه نمایید.

وبلی چیست؟

وبلی بیشتر توسط دانش آموزان برای ایجاد وب سایت ها، پروژه ها و سایر پرتفولیو ها استفاده می شود. وبلی بر اساس درگ و دارپ کردن به شما اجازه می دهد که یک وبسایت یا وبلاگ بسازید. ویژگی های چندرسانه ای، ویژگی های وبلاگ نویسی، هاستینگ رایگان و غیره از دیگر ویژگی های وبلی است.
وبلی رایگان است و استفاده از آن نیز بسیار آسان است و با کمک درگ و دراپ کردن – کشیدن و رها کردن – فیلم ها، تصاویر و متن را در سایت خود ایجاد نمایید.
در وبلی پوسته های زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توانید ظاهر وبسایت خود را طراحی نمایید. حتی می توانید پوشته های سفارشی را نیز مطابق با نیاز مورد استفاده قرار دهید. مزیت اصلی وبلی این است که میزبانی را در اختیار شما قرار می دهد و این کار را برای شما راحتر می کند. در وبلی می توانید دامنه تان را انتخاب کرده و آن را تنظیم نمایید.

آشنایی با تفاوت های وبلی و وردپرس

در ادامه مقایسه ویژگی های وبلی Weebly و وردپرس جدولی ارائه کرده ایم که می تواند در شناخت تفاوت های عمده میان این دو مفید باشد.

تفاوت های اساسیWordPressWeebly
متن بازوردپرس یک سازنده وب سایت منبع باز است.وبلی یک سازنده وب سایت منبع باز نیست.
برنامه ریزی شدهوردپرس به زبان PHP و براساس MySQL نیز نوشته شده است.وبی به زبان PHP و JavaScript نوشته شده است.
گسترهوردپرس در مقایسه با وبلی گسترده تر استوبلی به اندازه وردپرس گسترده نیست.
هزینهدر مقایسه با وبلی وردپرس گران تر است.وبلی رایگان است.
پیچیدگیوردپرس در مقایسه با وبلی پیچیدتر استکار با وبلی خیلی ساده است.
برنامه های کاربردیوردپرس برای وب سایتها یا برنامه های کاربردی با مقیاس مناسب استفاده می شود.وبلی برای برنامه های تجاری کوچک ایده آل است.
سفارشی سازیپوسته ها و افزونه های وردپرس برای شخصی سازی مناسب تر هستند.وبلی ویژگیهای کمتری را برای شخصی سازی ارائه می دهد.
وبسایتWordPress.orgWeebly.com

کلام آخر

در این مقاله به مقایسه ویژگی های وبلی و وردپرس پرداختیم. وبلی و وردپرس هر دو سرویس های سارنده وب هستند اما وردپرس  در بین توسعه دهندگان محبوب ترین است زیرا استفاده از آن جدای از آسانی ای که دارد امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و در کنار آن دست شما در ایجاد تغییرات دلخواهتان باز می گذارد.
امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد.
با پی وی لرن همراه باشید.

به اشتراک بگذارید