دلایل موفقیت مرورگر Google Chrome

مقدمه

با عرض سلام خدمت کاربرات سایت پی وی لرن . در این پست قصد داریم به بررسی و تحلیل دلایل موفقیت مرورگر Google Chrome ، در بین سایر مرورگرها بپردازیم. همانظور که می دانید مرورگر  Google Chrome از بهترین مرورگر ها در دنیای وب است. در آخرین تست های انجام شده از بین همه ی مرورگر ها ، مرورگر Chrome رتبه ی اول را در بین سایرین را کسب کرده است.

گوگل کروم یک مرورگر وب رایگان است که توسط Google ایجاد شده است.اولین نسخه این مرورگر، اولین بار در سپتامبر ۲۰۰۸ برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد. و بعدا نسخه هایی برای سیستم عامل های لینوکس، macOS، iOS و Android منتشر شد. گوگل کروم همچنین جزء اصلی سیستم عامل کروم است. که در آن به عنوان یک بستر برای اجرای برنامه های وب عمل می کند.

در نتیجه ی برآوردی که در سال ۲۰۱۸، انجام شده است.تخمین زده شده که گوگل کروم دارای ۶۶ درصد سهم استفاده از مرورگرهای وب به عنوان مرورگر دسکتاپ در تمام دنیاست. Chrome همچنین دارای ۵۶ درصد سهم بازار در تمام سیستم عامل ها است ، زیرا بیش از ۵۰٪ سهام در  بازار گوشی های هوشمند دارد؛ و در نتیجه کروم مرورگر مورد استفاده در تقریبا تمام کشورهاست. موفقیت Chrome ، منجر به گسترش نام تجاری Google Chrome بر روی محصولات مختلفی نظیر Chromecast، Chromebook، Chromebit، Chromebox و Chromebase است.

در پست های آموزشی پی وی لرن. مراحل دانلود و نصب مرورگر گوگل کروم و همچنین ریست کردن گوگل کروم را ارائه کردیم. در این پست به دلایل موفقیت مرورگر Google Chrome از جمله ویژگی ها و قابلیت های این مرورگر می پردازیم.

Google-Chrome

Google-Chrome

دلایل موفقیت مرورگر Google Chrome

در ادامه به چند دلیل اصلی که باعث موفقیت مرورگر Google Chrome شده است اشاره خواهیم کرد:
۱- سادگی طراحی و در دسترس بودن گزینه ها:
مرورگر Google Chrome دارای طراحی ساده و در عین حال کارآمد است. در پنجره ی اصلی این مرورگر  ابزارها و منوهای بسیار کمی به چشم می خورد و همه چیز در محلی مشخص قرار گرفته است که به سادگی در دسترس است. اما در مرورگر هایی نظیر فایرفاکس، آشفتگی و شلوغ بودن در پنجره اصلی مرورگر کاملا محسوس است.
  • پنجره اصلی مرورگر فایرفاکس:
FireFox - دلایل موفقیت مرورگر Google Chrome

FireFox – دلایل موفقیت مرورگر Google Chrome

  • پنجره اصلی مرورگر گوگل کروم:
Chrome - دلایل موفقیت مرورگر Chrome

Chrome – دلایل موفقیت مرورگر Chrome

۲-سرعت:

به سادگی، مرورگر Chrome به دلیل  استفاده از موتور رندر و موتور جاوا اسکریپت (V8) بسیار سریعتر و کارآمد تر  از هر مرورگر دیگری عمل می کند.

۳- پشتیبانی توسط  گوگل (Google):

بدون شک یکی از دلایل اصلی موفقیت مرورگر گوگل کروم، این است که این مرورگر توسط شرکت گوگل طراحی و منتشر شده است.چراکه این شرکت از بزرگترین شرکت ها در جهان است، که محصولات مشهور و قدرتمندی نظیر موتور جستجوی Google را تولید کرده است. و میلیون ها کاربر در سرار جهان از محصولات این شرکت استفاده می کنند.

۴- زمانبندی مناسب در معرفی گوگل کروم:

مرورگر Chrome در بهترین زمان به بازار  معرفی شد: درست زمانی که فناوری ابری در حال فراگیر شدن بود و نرم افزار و محصولات گوگل در حال حرکت به سمت فناوری ابری بودند. ناگهان گوگل کروم که بسیاری از محصولات گوگل نظیر GMail, Google Calendar و … را با فناوری ابر ، در خود جای داده بود، معرفی شد.

۵- برنامه های افزودنی (Extensions) :

گوگل بر اساس تجربیات مرورگر فایرفاکس ، سیستم Extensions را در مرورگر Chrome ، پیاده سازی کرد. که امکان افزودن ابزارهای کاربردی و مکمل را برای مرورگر فراهم می کند. شاید این دلیلی بر برتری گوگل کروم به فایرفاکس نباشد اما باعث شد که مرورگر Chrome، نسبت به فایرفاکس کامل تر شود.

۶- ادغام جستجو:

در مرورگر Chrome این امکان وجو دارد که شما می توانید موضوعی که به دنبال آن هستید، را مستقیما در نوار آدرس (URL) مرورگر تایپ کنید. و این یعنی صرفه جویی قابل توجه در زمان. و از مهمترین مزایای گوگل کروم نسبت به سایر مرورگر هاست.

۷- توسعه و پیشرفت در طول سالها:

ممکن است به راحتی متوجه نشوید، اما گوگل کروم در طی سالها از زمان انتشار، پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

به اشتراک بگذارید